1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Spúšťajú sa stavebné práce na diaľnici D1 pri Levoči

road constructionDruhý úsek diaľnice D1 medzi Jánovcami a Jablonovom sa začína z južnej strany Levoče, kde sa vybuduje rovnomenná križovatka, do ktorej vyústi aj diaľničný privádzač Levoča. Pod úpätím vrchu Šibenik pôjde diaľnica do 635-metrového dvojrúrového tunela s rovnakým názvom. Úsek končí pri Spišskom Podhradí  napojením na úsek D1 Jablonov – Studenec, na ktorom sa momentálne realizuje ľavý jazdný pás. Okrem križovatky Levoča a spomínaného tunela je súčasťou diaľnice  aj 10 mostov a veľké ľavostranné odpočívadlo Levoča.
 
Stavebné firmy vedené spoločnosťou EUROVIA SK sa zaviazali, že diaľničný úsek v dĺžke 9541 metrov naprojektujú a postavia za 1125 dní, čiže niečo vyše troch rokov, za  cenu 126,3 mil. eur bez DPH. Je to  46% z predpokladanej ceny  270 mil. eur bez DPH, čo je suma, na  akú tento diaľničný úsek odhadol štát. „Som veľmi rád, že po mnohých dobrých skúsenostiach na slovenských diaľniciach môžeme pracovať aj na úseku pri Levoči. Celá naša spoločnost je pripravená zrealizovať dielo v  čo najvyššej kvalite a v stanovenom termíne. Naviac jsom plne presvedčený o tom, že sme schopní nový úsek postaviť za vysúťaženú cenu,“ uviedol pri príležitosti podpisu zmluvy Ing. Martin Borovka, najvyšší šéf skupiny EUROVIA CS.
 
Verejné obstarávanie na tento úsek sa začalo ešte v júni 2011. Združenie EUROVIA SK, EUROVIA CS a SMS uspelo vo verejnej súťaži s druhou najlacnejšou ponukou spomedzi trinástich uchádzačov po tom, čo bola najlacnejšia ponuka vyradená z dôvodu nesplnenia podmienok účasti.
 
Celý diaľničný úsek D1 Jánovce - Jablonov skráti trasu cesty medzi Popradom a Prešovom oproti existujúcej ceste I/18 o cca 3 km a dobu jazdy o minimálne 10 minút. Obíde mesto Levoča a obce Spišský Štvrtok, Spišský Hrhov, Klčov a Nemešany. Trasa diaľnice prechádza pahorkatinovým až vrchovinovým územím južných výbežkov Levočských vrchov. Väčšina trasy je vedená na mostoch, násypoch alebo zárezoch s častými striedaniami stúpaní a klesaní. Prídavné pruhy pre pomalé vozidlá sú od križovatky Levoča na obe strany. Najvyššiu časť hrebeňa s vrchom Šibenik je prekonaný tunelom s rovnakým názvom, najhlbšie údolie pri Spišskom Hrhove mostom s výškou cez 50 m, čím je najvyšší na trase D1.

18.05.2012

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...