1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Pernod Ricard nemá problémy s odbytom v Španielsku

pernod richard logoMadrid/Paríž - Španielska ekonomika sa zmieta v recesii a miera nezamestnanosti sa pohybuje nad hranicou 20 %. To má negatívny vplyv na spotrebiteľské výdavky v krajine. Ale spoločnosť Pernod Ricard, ktorá je druhým najväčším výrobcom liehovín na svete, to veľmi nepocítila.

Jej výsledky kontrastujú s pochmúrnymi vyhliadkami iných firiem, napríklad francúzskeho potravinárskeho gigantu Danone a ďalších spoločností, ktoré na juhu Európy zápasia s poklesom odbytu.

"Nezaznamenali sme výrazné zhoršenie (v Španielsku), iba mierny pokles predaja," tvrdí Laurent Lacassagne, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Pernod Ricard Europe.

Je pravda, že Španieli majú hlboko do vrecka a preto obmedzili návštevy v reštauráciách a baroch. Uvedomili si však, že doma ich konzumácia liehovín vyjde lacnejšie, o čom svedčí rast predaja alkoholických nápojov v obchodoch.

Odbyt liehovín z produkcie Pernod Ricard v Španielsku sa podieľa 5 % na celkovom predaji firmy a zhruba 17 % na predaji jej európskej divízie.

Lacassagne odhaduje, že v nasledujúcich rokoch budú motorom rastu firmy trhy na východe starého kontinentu, kde ide najviac na odbyt Chivas Regal a vodka Absolut. Predaj v západnej Európe bude podľa neho stagnovať alebo mierne klesne.

26.06.2012 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

Súvisiace články:

Tržby firmy Pernod Ricard v 1. kvartáli 2011/2012 vzrástli o 6 %

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...