1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

DS Smith Turpak Obaly, a.s.

DS Smith Turpak obaly 17K obalovým materiálom pristupujeme strategicky

Vytvoriť kvalitný, dizajnovo atrak tívny, ekologický a zároveň nákladovo efektívny obal výrobku nie je vôbec jednoduché. Keďže univerzálny obal na všetko neexistuje, musia spoločnosti podnikajúce v tejto oblasti intenzívne spolupracovať so svojimi zákazník mi.

To si okrem výborného personálneho zabezpečenia vyžaduje aj kvalitné technologické zázemie, ktoré dokáže ideu premeniť na reálny obal. V spoločnosti DS Smith sa môžu pochváliť tým, že tieto kľúčové atribúty udržiavajú dlhodobo na veľmi vysokej úrovni. O jej súčasných úspechoch a plánoch do budúcnosti sme sa porozprávali s Ing. Vladimírom Chalupkom, generálnym riaditeľom divízie Packaging spoločnosti DS Smith na Slovensku.

V predminulom roku, ukončením akvizície koncernu Duropack, sa váš martinský závod začlenil do skupiny DS Smith. Aké zmeny vo fungovaní závodu priniesol tento krok a aké výhody vám členstvo v tejto nadnárodnej skupine ponúka?

Predminuloročná akvizícia spo ločnosťou DS Smith nám rozšírila možnosti nielen na Slovensku, ale aj v celom regióne. DS Smith existuje na Slovensku už 20 rokov, ale dovtedy bez výrobného závodu. Integrácia týchto dvoch tímov prináša nové možnosti predovšetkým u medzinárodných spoločností, ktoré hľadajú harmonizované riešenie pre všetky svoje výrobné jednotky. Partnera, ktorý je globálny a zároveň lokálny. Dostali sme plnú dôveru vedenia a už prebiehajú investície do novej haly a nových výrobných zariadení. Zároveň sa investuje aj do ľudí a ich profesionálneho rastu.

Portfólio obalov, na ktoré sa zameriavajú jednotlivé závody skupiny DS Smith, je mimoriadne široké. Aké typy obalov sa vyrábajú vo vašom martinskom závode a ktoré z nich sa stretávajú s najväčším záujmom zo strany zákazníkov?

Náš martinský závod vyrába všetky typy obalov z vlnitej lepenky a pokrýva požiadavky zákazníkov od spotrebiteľských po prepravné obaly, jednorazové alebo vratné obaly. Máme najširšie portfólio výrobkov od FMCG, cez elektroniku až po automobilový priemysel. V Martine budujeme kompetenčné centrum v oblasti výroby priemyselných obalov. Sú to obaly zo 7-vrstvovej lepenky navrhnu té pre veľké zaťaženie, ktoré zohráva dôležitú úlohu v automobilovom priemysle a zámorských prepravách.

Ponúkate len štandardizované výrobky alebo dokážete „ušiť“ obal presne na mieru zákazníka? Viete mu v prípade potreby odborne pomôcť pri výbere vhodného obalu?

Univerzálny obal na všetko neexistuje. Dokonalý obal je vždy vyrobený na mieru. V skutočnosti najlepšie výsledky dosahujeme, ak spolupracujeme so zákazníkmi na vývoji obalov. Vďaka celoeurópskemu pokrytiu si vieme navzájom vymeniť poznatky, podeliť sa o trendy a skúsenosti, a navrhnúť tak najoptimálnejšie obalové riešenia. V spolupráci s jedným z našich automobilových partnerov sme vypracovali princípy a riešenia obalov, ktoré sa u neho budú používať až o 5 rokov. Na európskej úrovni spolupracujeme s najdôležitejšími OEM zákazníkmi na vypracovaní obalových smerníc.

Trh obalov sa neustále dynamicky vyvíja. Vznikajú nové kombinácie materiálov, výrobky sa balia do čoraz originálnejších obalov, vysoký dôraz sa kladie na celkovú estetiku výrobku. Ako sa tento segment vyvíjal v posledných rokoch a aké obaly môžu prekvapiť zákazníkov v blízkej budúcnosti?

Pozitívny trend v trhovom prostredí je, že si viacerí zákazníci uvedomili, že potrebujú zamestnať obalových špecialistov z vlastných zdrojov, alebo spolupracovať s takou spoločnosťou, ktorá je partnerom pri dosahovaní spoločného úspechu. Pri vývoji v obchodnom prostredí vieme dosiahnuť rýchlejšie výsledky, a my to robíme. Čo sa týka nás, vďaka celoeurópskemu pokrytiu vieme navzájom využiť skúsenosti, rýchlo sa podeliť o trendy a skúsenosti s najvhodnejšími obalovými riešeniami, a vieme tak vypracovať najoptimálnejšie riešenia. V znamení udržateľnosti vyvíjame aj čoraz ľahšie obaly. Vyššie vymenované zmeny nás stavajú k vážnym výzvam a komplexným úlohám. Na trhu musíme pracovať ako tím odborníkov, ktorý dokáže tieto výzvy komplexne zvládnuť. Jedným zo základných pilierov je rýchle, efektívne a spoločné myslenie so zákazníkom. DS Smith vyvíja z roka na rok nespočetné množstvo inovácií, ktoré sú vo väčšine prípadov ocenené najprestížnejšími oceneniami. Aj v nasledujúcom období pripravujeme viacero noviniek, z ktorých by som vyzdvihol špeciálnu papierovú paletu, ktorá bude alternatívnym riešením pre časť drevených obalových rie šení.

Výroba obalov je náročná na použité technológie. Nielen z kvalitatívneho hľadiska, ale aj z pohľadu rýchlosti výroby či dodržiavania ekologických štandardov. Investovali ste v posledných rokoch do nových výrobných strojov či iných účastí závodu?

Áno, ako som už spomenul na začiatku, vedenie spoločnosti nám dalo plnú dôveru a investujeme do nových technológií, výrobných zariadení, ale aj do novej budovy. Rovnako plánujeme rekonštrukciu administratívnej časti budovy, aby aj pracovné podmienky všetkých zamestnancov zodpovedali trendom 21. storočia.

Vďaka výnimočnej kvalite vašich výrobkov ste získali aj prestížne ocenenie v 22. ročníku súťaže Obal roku 2016, kde ste v sekcii darčekových obalov zabodovali svojou firemnou čajovou darčekovou kazetou. Čím je tento obal výnimočný?

Pre mňa jednoduchosťou, čistotou, v dokonalej harmónii s jeho prírodným obsahom, z plne recyklovateľného materiálu bez lepenia.

Aké sú strednodobé plány vašej spoločnosti a aké ciele by ste chceli v najbližších rokoch dosiahnuť?

Trhové podmienky a neustále zväčšujúca sa konkurencia nás donútili hľadať nové riešenia na uspokojenie stále väčších požiadaviek zákazníkov, a naše investície berú na to ohľad. Pre nás je najdôležitejší zákazník. Popri zákazníckej orientácii sme si včas uvedomili, že musíme byť najlepší v každej oblasti nášho priemyslu. Prakticky to znamená spoločne obsluhu zákazníkov, kvalitu výrobkov, inovácie, silné vývojové zázemie, ktoré poskytuje optimálne riešenie pre výrobok daného zákazníka. K obalovým materiálom pristupuje me strategicky. Berieme do úvahy všetky možné problémy dodáva teľského cyklu. Naši zákazníci vyhľadávajú nákladovo efektívnejšie, vysokokvalitné riešenia pre svoje výrobky. Podobne ako v západoeurópskych trendoch majú kupujúci vyššie nároky na prémiové výrobky a obaly. Na druhej strane, spotrebitelia kupujú častejšie a menej. Preto sa objavujú na pultoch menšie balenia. To všetko vyžaduje pružné, rýchle reagovanie aj v oblasti obalov. V dôsledku celkového zrýchlenia pociťujeme uponáhľanosť zo strany zákazníkov. Zákazníci DS Smith si môžu byť istí, že pri vývoji materiálovo neutrálnych obalových riešení rozmýšľame v celom dodávateľskom cykle a v TCO (Total Cost of Ownership), a s našimi zákazníkmi pracujeme cez 3 piliere, ktorými vieme zvýšiť ich tržby, znížiť ich náklady a eliminovať riziká v oblasti obalov. Chceme potvrdiť našim zákazníkom, že si zaslúžime byť jednotkou na slovenskom trhu. Ak dokážeme pomôcť zákazníkovi k jeho rastu a úspechu, prinesie to úspech aj nám. Ide nám o dlhodobé vzťahy založené na dôvere a vzájomnom rešpekte.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...