1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Volkswagen posilňuje postavenie v USA aj podporou kultúry

volkswagen logo2New York - Odbyt volkswagenov v Spojených štátoch sa za štyri mesiace tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška zvýšil o 38 %. Veľký záujem o vozidlá Volkswagenu (VW), najväčšej európskej automobilky, je výsledkom viacerých opatrení. Súvisí s priaznivými uvádzacími cenami jeho limuzín, avšak nielen s nimi.

Vlani v decembri začalo v koncerne pôsobiť oddelenie kultúra a spoločnosť. VW sa stal v Spojených štátoch však ešte predtým sponzorom kultúrnych aktivít. Stoja ho milióny dolárov. Šéfka úseku Benita von Maltzahnová v New Yorku v rozhovore pre agentúru DPA poznamenala, že angažovanosť sa napokon začína vyplácať. Ľudia kupujú auto nielen pre počet koní, ktoré má pod kapotou, ale chcú vedieť aj to, za čím podnik stojí.

Volkswagen podporuje v New Yorku svetoznáme Múzeum moderného umenia (MoMA). To zorganizovalo v meste sériu koncernov nemeckých priekopníkov elektronickej hudby Kraftwerk. Skupina vyvolala veľkú pozornosť, ktorá sa preniesla aj na značku Volkswagen.

Podľa Maltzahnovej sa síce nedá zistiť, či sponzorovanie kultúrnych podujatí má priamy vplyv na rast predaja automobilky. Na rozdiel od televíznej reklamy však oslovuje iné publikum.

Vlani sa záujem o predaj VW na východnom pobreží Spojených štátov, ktoré je hlavným pôsobiskom MoMA, zvýšil oveľa výraznejšie než v ostatných častiach krajiny.

V Nemecku podporuje VW aj spoločnosť Documenta v Kasseli.

09.05.2012 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...