1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Zníženie spotreby energie na železnici o 10 %

ABB BuildingRiešenie spoločnosti ABB pre železnice umožňuje jednému z najväčších prevádzkovateľov v USA využívať energiu, ktorú vlak vyprodukuje zakaždým pri brzdení v stanici, čím sa celková spotreba energie pre prevádzkovateľa znižuje o 10 %.

Spoločnosť Southeastern Pennsylvania Transit Authority (SEPTA) prevádzkuje šiesty najväčší systém verejnej dopravy v USA a zabezpečuje služby pre takmer 4 milióny ľudí v meste Philadelphia a jej okolí.

Osemdesiat percent ročnej spotreby elektriny spoločnosti SEPTA v objeme 500 miliónov kilowatthodín sa využíva na pohon vlakov, z čoho 60-% podiel na spotrebe pripadá na kinetickú energiu. Avšak veľký objem tejto energie, ktorá vzniká zakaždým pri brzdení do stanice, sa nijako nevyužíva. Získanie a "recyklovanie" tejto energie dokáže teraz prispieť k celkovému zníženiu spotreby energie firmy SEPTA viac ako o 10 %.

SEPTA si vybrala spoločnosť ABB, aby poskytla riešenie, ktoré dokáže získať, uskladniť a opätovne využiť prebytočnú energiu pri brzdení vlaku. Riešenie je založené na tzv. Envistore™ Regenerative Energy Storage System od ABB.

Envistore bežne využíva dvojvrstvové kondenzátory, ktoré uložia energiu brzdenia a využijú ju pri následnom zrýchľovaní. V rámci projektu SEPTA nahradila spoločnosť ABB toto riešenie veľlkokapacitným systémom lítium-iónových batérií, ktoré dokážu uskladniť veľké objemy prebytočnej energie a následne ju pomocou optimalizačného softvéru integrovať do elektrického systému a využiť ju napríklad v čase špičky. Tento softvér zabezpečuje firma Viridity Energy.

Toto riešenie je úspešne v prevádzke od apríla tohto roku na piatich staniciach trate Market-Frankford vo Philadelphii, kde opätovne využíva energiu pri dennom počte takmer 400 zabrzdení pri vstupe do stanice. Ročne tento systém dokáže podľa odhadu efektívne zrecyklovať 1 200 megawatthodín prebytočnej energie a vygenerovať ročnú úsporu vo výške 440 000 USD.

Envistore si nedávno pre svoj projekt vybrala aj spoločnosť AGP Metro Polska pre svoju novú linku metra 2 vo Varšave, kde bude opätovne využívať kinetickú energiu pri brzdení v staniciach metra ako aj gravitačnú energiu pri prejazde popod rieku Vistula.

11.09.2012

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...