1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Rusko zvyšuje výrobu ocele pre automobilový priemysel

steel_factoryMagnitogorsk - Rusko má od piatka (15.7.) v prevádzke novú oceliarsku kapacitu.

Ako dnes uvádzajú ruské médiá, v Magnitogorsku za prítomnosti premiéra Vladimira Putina spoločnosť Magnitogorský metalurgický kombinát (MMK) uviedla do činnosti prvú časť valcovne ocele, ktorej výstavba bude stáť 1,5 miliardy USD (1,06 miliardy eur). Jej súčasťou bolo aj spustenie vysokej pece číslo 4.

Oceliareň bude dodávať 1,1 milióna ton oceliarskych výrobkov pre rastúci ruský automobilový priemysel a 900.000 ton plechov na ďalšie spracovanie. Oceliareň dosiahne plánovaný výkon v roku 2013.

MMK v minulých rokoch silno investoval v zahraničí, najmä v Turecku. Neďaleko Istanbulu v hutníckom kombináte vybudoval galvanizovňu a ďalšie kapacity postavil pri Stredozemnom mori v Iskenderune. Oceliarsky gigant investoval len v Turecku 2 miliardy USD.

Ruskí oceliari však v poslednom čase presúvajú svoju pozornosť na domácu pôdu, chcú sa dostať bližšie k svojim odberateľom. Oceliarne v Magnitogorsku majú veľkých zákazníkov aj z plynárenského a ropného priemyslu. Vlani začali vyrábať veľké oceľové pláty, vhodné na výrobu potrubia veľkého priemeru.

Výroba áut v Rusku bola v júni o 40 % vyššia než pred rokom a v prvom polroku automobilový priemysel dosiahol medziročný vzostup výroby 56 %. Zahraniční výrobcovia otvorili v krajine nové montážne závody a rozšírili počet modelov, ktoré sa v nich montujú.

Analytici tvrdia, že Ford, Volkswagen, Toyota a iní výrobcovia dovážajú do svojich ruských závodov valcované plechy za studena zo zahraničia, lebo ruské im kvalitou nevyhovujú. Väčšina ruských valcovní a valcovacích tratí bola v krajine postavená v 70. a 80. rokoch minulého storočia.

Putin v Magnitogorsku vyhlásil, že Rusko neustúpi tlaku USA a Európskej únie a nezruší nové pravidlá pre zahraničné automobilky pre vstup krajiny do Svetovej obchodnej organizácie (WTO).
Nové pravidlá stanovujú, že ak chcú mať zahraničné automobilky možnosť bezcolného dovozu komponentov, musia v Rusku vyrobiť ročne minimálne 300.000 áut a 60 % komponentov musí pochádzať z Ruska. Zahraničné firmy ako General Motors, Fiat, Ford, Renault a Volkswagen už pravidlá prijali, avšak Európska únia s nimi nesúhlasí.

18.07.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...