1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Výrobca okuliarov EssilorLuxottica zvýšil tržby takmer o desatinu, pomohla Čína

growth chart 2 siveCharenton-le-Pont - Francúzsko-taliansky výrobca luxusných okuliarov EssilorLuxottica zaznamenal v 1. štvrťroku rast tržieb takmer o desatinu. Výsledky spoločnosti podporil najmä rastúci dopyt v Číne po tom, ako tamojšia vláda koncom minulého roka zrušila prísne protipandemické opatrenia.

Vlastník značiek okuliarov Ray-Ban a Oakley koncom týždňa uviedol, že za prvé tri mesiace roka vzrástli jeho tržby po očistení o vplyv výmenných kurzov o 8,6 % na 6,15 miliardy eur. Spoločnosť podporil najmä región Ázie a Tichomoria, kde sa tržby zvýšili o 12 %. V rámci tohto regiónu výsledky potiahla Čína, keď sa po ukončení politiky nulovej tolerancie voči COVID-19 v závere minulého roka začali zákazníci vracať do obchodov a vo väčšej miere míňať aj na luxusnejší tovar.

Finančný riaditeľ spoločnosti Stefano Grassi poukázal práve na Čínu ako na región, ktorý bude výrazne ovplyvňovať výsledky firmy v roku 2023. "Tento rok bude Čína dôležitou súčasťou nášho rastového profilu," povedal.

Z opätovného otvorenia čínskeho trhu ťažili na začiatku roka aj ďalší producenti luxusného tovaru, napriek tomu, že svetové trhy zaznamenali v poslednom období nemalé výkyvy, a navyše sa zvýšili ceny. Najväčší producent luxusného tovaru na svete LVMH zvýšil tržby na organickej báze o 17 % a módny dom Hermés o 23 %.

04.05.2023 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...