1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Unilever v 2. kvartáli zvýšil ceny a dosiahol 10-% rast zisku

unilever_logoAmsterdam - Britsko-holandský koncern Unilever, ktorý je druhým najväčším výrobcom spotrebného tovaru na svete, dosiahol v 2. štvrťroku 2011 nárast zisku aj tržieb.

Podarilo sa mu totiž úspešne preniesť zdraženie vstupných surovín na plecia zákazníkov. Ceny jeho výrobkov sa v uplynulom kvartáli zvýšili najstrmšie od roku 2009.

Čistý zisk koncernu za tri mesiace do konca júna vzrástol medziročne o 10 % na 2,235 miliardy eur z 2,035 miliardy eur v 2. kvartáli 2010. Tržby spoločnosti v sledovanom období stúpli o 4,1 % na 22,1 miliardy eur.

Unilever nezverejnil všetky výsledky za 2. štvrťrok 2011. Informoval len, že celkový objem predaja sa medziročne zvýšil o 7,1 %. Odbyt produktov stúpol nielen v Ázii, ktorá je najväčším trhom koncernu, ale aj v Európe, ktorá je zase jeho najziskovejším trhom. V Amerike sa na raste tržieb podieľalo čisto len zvýšenie cien, objem predaja sa nezmenil.

Unilever vyrába približne 400 značiek spotrebného tovaru, od výrobkov osobnej hygieny, ako sú dezodoranty Axe, Rexona alebo mydlá Dove, cez polievky Knorr po mrazené pochúťky Magnum či Cornetto.

04.08.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...