1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Potravinársky koncern Nestlé plánuje spätné odkúpenie akcií

nestle buildingVevey - Švajčiarska potravinárska spoločnosť Nestlé plánuje do troch rokov spätne odkúpiť svoje akcie v hodnote 20 miliárd švajčiarskych frankov (18,38 miliardy eur) s cieľom zvýšiť hodnotu pre akcionárov.

Oznámila to tento týždeň spoločnosť, ktorá tak predstavila svoju stratégiu v reakcii na požiadavky amerického investora Daniela Loeba. S programom spätného odkúpenia akcií by mala začať 4. júla.

K oznámeniu najväčšej potravinárskej firmy na svete prišlo po tom, ako Loebov hedžový fond Third Point v týchto dňoch zverejnil, že v Nestlé vlastní 1,25-% podiel v celkovej hodnote 3,5 miliardy USD (3,10 miliardy eur). Third Point následne Nestlé vyzval, aby predala svoj podiel vo francúzskej kozmetickej firme L'Oreal a získala tak peniaze na zafinancovanie programu spätného odkúpenia akcií.

Podľa Nestlé je ale toto rozhodnutie výsledkom procesu prehodnocovania priorít spoločnosti, s ktorým firma začala na začiatku tohto roka. Ani viacerí analytici nepovažujú rozhodnutie firmy za priamu reakciu na tlak Third Point. Ako povedal analytik banky Vontobel Jean-Philippe Bertschy, pôjde o druhé najväčšie spätné odkúpenie akcií po tom, ako v roku 2007 uskutočnila Nestlé takýto program v hodnote 25 miliárd CHF. Od roku 2005 už firma zrealizovala spätné odkúpenie akcií v celkovej hodnote 37 miliárd CHF.

Švajčiarska spoločnosť zároveň zopakovala informáciu z polovice júna, že nevylučuje predaj svojho cukrovinkárskeho biznisu v USA. Na predaji čokolády a ďalších cukroviniek v USA zarobila Nestlé minulý rok okolo 900 miliónov CHF. To sú len 3 % z celkového objemu tržieb, ktoré Nestlé zaznamenala vlani v Spojených štátoch. Čo sa týka celosvetového predaja cukroviniek, Nestlé dosiahla v tomto segmente v roku 2016 tržby na úrovni 8,8 miliardy CHF.

Aj z tohto pohľadu je tak podiel USA veľmi nízky. Nestlé sa preto plánuje na americkom trhu výraznejšie sústrediť na iné segmenty, ako napríklad na balené vody, detskú výživu, mrazené potraviny či potravu pre domácich miláčikov.

04.07.2017 TASR

PREDPLAŤTE SI

banner 220x660

Nenechajte si ujsť...