1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Napriek kríze sa Vetropacku Nemšová podarilo zvýšiť predaj obalov

vetropack bigBratislava/Nemšová - Spoločnosť Vetropack Nemšová, výrobca sklených obalov pre nápoje a potravinársky priemysel na Slovensku, odolala vlani sérii nepriaznivých okolností a udržala si vedúce postavenie na trhu.

Predala o 17 % viac sklených obalov a v absolútnom vyjadrení to predstavovalo dovedna vyše 430 miliónov kusov.

Zvýšila export zo 48,7 % na 59 % a obrat spoločnosti v roku 2010 dosiahol hodnotu 48,6 milióna eur.

Podľa Gregora Gábela, generálneho riaditeľa spoločnosti, na domácom trhu sa k ekonomickej stagnácii pridala ďalšia kríza, a to klimatická, ktorú spôsobilo zlé počasie s povodňami. To všetko viedlo k zníženiu dopytu po sklených obaloch, pretože do nich nebolo čo baliť.

Spolupráca s kľúčovými zákazníkmi sa rozvíjala, čo potvrdili viaceré nové projekty najmä v segmente alkoholických nápojov. Najväčší nárast zaznamenal segment sklených fliaš na pivo a nealkoholické nápoje, a to z 22 % na 29-% podiel z celkového počtu predaných sklených obalov sklárne v kusoch. Predaj obalového skla v segmente alkoholu a vína tvoril 40 %, podiel konzervového skla zostal na 31 %.

Spoločnosť Vetropack Nemšová vyrába okolo 200 druhov sklených obalov, pričom k najväčším zákazníkom na domácom trhu patrili v roku 2010 už tradične výrobcovia liehovín s najväčším podielom na trhu, ako aj výrobcovia vína, piva, nealko nápojov a spracovatelia zeleniny a ovocia, napríklad spoločnosti St. Nicolaus, Heineken, Coca Cola, Vinárske závody Topoľčianky, Hubert Sereď, GAS Familia, Novofruct alebo Snico.

Medzi najvýznamnejšie východoeurópske exportné trhy patria Maďarsko a Poľsko, v západnej Európe je to Taliansko.

Vetropack Nemšová, kde ku koncu roku 2010 pracovalo 357 ľudí, je dcérskou spoločnosťou švajčiarskej skupiny Vetropack Holding AG.

Obrat skupiny v roku 2010 klesol o 4,3 % a dosiahol 642,6 milióna švajčiarskych frankov. Skupina predala 4,36 miliardy kusov sklených obalov. Konsolidovaný zisk dosiahol 38,7 milióna švajčiarskych frankov. V priebehu roku 2010 investoval Vetropack celkom 47,2 milióna frankov do zariadení a zefektívnenia výroby.

Ku koncu roku 2010 pracovalo v skupine 2975 zamestnancov.

13.07.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...