1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Heineken zvýšil predaj piva v 1. kvartáli o 5,5 % na 33,8 mil. hl

heineken logo 1Amsterdam - Holandská pivovarnícka skupina Heineken dosiahla v 1. štvrťroku 2011 medziročný rast prevádzkového zisku pred jednorazovými nákladmi o vyše 20 %, keď za sledované obdobie zvýšila predaj piva vo všetkých regiónoch a zároveň znížila náklady.

Organické tržby tretej najväčšej pivovarníckej spoločnosti na svete, heineken_4ktoré neberú do úvahy napríklad akvizície alebo predaj majetku, dosiahli za 1. štvrťrok 3,59 miliardy eur, čo oproti rovnakému obdobiu minulého roka znamená 3,6-% rast. Firma tak naplnila očakávania analytikov, ktorí predpokladali rast tržieb na 3,57 miliardy eur. Konsolidovaný predaj sa zvýšil o 5,5 % na 33,8 milióna hektolitrov, zatiaľ čo analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, očakávali predaj na úrovni 32,8 milióna hektolitrov. Bol to zároveň prvý medziročný rast predaja od konca roka 2008. Čistý zisk podľa agentúry AP dosiahol 151 miliónov eur, porovnanie s 1. štvrťrokom však rodinná spoločnosť, ktorá uvádza len určité štvrťročné výsledky, neposkytla.

Najvýraznejší rast predaja dosiahol Heineken v Afrike a na Blízkom východe, a to aj napriek nepokojom v Egypte, oživil sa aj trh v Rusku. Predaj piva sa okrem toho zvýšil na trhu západnej Európy, keď ho podporili najmä Briti, Francúzi a domáci Holanďania. Západná Európa je pre Heineken kľúčová, keďže minulý rok sa na celkových tržbách podieľala zhruba polovicou.

22.04.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...