1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Heineken Slovensko prijal záväzky v oblasti trvalo udržateľného rozvoja

heineken logo 1Bratislava - Heineken Slovensko sa verejne zaviazal a dnes svoje záväzky zverejnil, že do roku 2020 zníži pri výrobe piva spotrebu elektrickej energie na 6,4 kWh/hl, celkovú spotrebu termálnej energie na 67 MJ/hl, spotrebu pitnej vody na 3,7 hl/hl a že zredukuje emisie CO2 pri produkcii 1 hektolitra piva o 40 %.
Podľa slov Door Plantenga, generálnej riaditeľky spoločnosti, zverejnil Heineken Slovensko tieto svoje záväzky aj preto, že ako líder výroby piva na Slovensku chce ísť v agende trvalo udržateľného rozvoja príkladom. Spoločnosť ju totiž považuje za nástroj na zabezpečenie úspešného a dlhodobého podnikania spoločnosti.

„Z dlhodobých skúseností vieme, že zodpovednosť podnikania je jedným z faktorov, ktoré ovplyvňujú nákupné správanie našich zákazníkov. Veríme, že aj spotrebitelia na Slovensku budú v blízkej budúcnosti pri nákupe čoraz viac vyhľadávať tovar, ktorý vyrába zodpovedne podnikajúca spoločnosť,“ uviedla Door Plantenga.

Podľa jej slov zodpovedne podnikajúce spoločnosti zvažujú dopady svojho podnikania v dlhodobých horizontoch. Investície do znižovania dopadov výroby na životné prostredie resp. do spoločenskej zodpovednosti firmy majú – vzhľadom na výšku investícií – dlhodobý charakter.

Spoločnosť realizuje opatrenia v oblasti trvalo udržateľného rozvoja už niekoľko rokov. V roku 2010 spustil v Hurbanove do prevádzky čistiareň odpadových vôd, ktorá vďaka svojmu technologickému procesu umožňuje zužitkovať energiu získanú priamo z procesu čistenia. V 1. polroku 2011 vďaka novej čističke vyprodukovali viac ako 200.000 kWh elektrickej energie, čo je ročná spotreba administratívnej budovy v Hurbanove. V roku 2010 realizoval Heineken Slovensko projekt, vďaka ktorému opätovne využíva zvyškovú vodu pri výrobe sladu. Znamená to ročnú úsporu 36.000 m3, čo predstavuje ročnú spotrebu 250 domácností.

Zodpovedný prístup spoločnosti k podnikaniu oceňuje aj programová riaditeľka Nadácie Pontis a riaditeľka združenia Business Leaders Forum Beáta Hlavčáková, ktorá vyzdvihuje skutočnosť, že záväzky, ktoré dnes zverejnil Heineken Slovensko, sú konkrétne a v prípade ich naplnenia môžu výrazne prispieť k znižovaniu dopadov na životné prostredie.

14.11.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...