1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Francúzski producenti koňaku sa po Číne obzerajú po nových trhoch

CognacParíž - Francúzski výrobcovia koňaku sa chcú presadiť aj mimo v súčasnosti rýchlo rastúceho čínskeho trhu. V budúcnosti si veľa sľubujú od nových trhov ako India, Vietnam, Taiwan, Malajzia, Laos, Kambodža či Singapur, kde spotrebitelia začínajú prichádzať na chuť tomuto alkoholickému nápoju. Zvýšiť predaj chcú aj v Rusku, kde rovnako rastie záujem o koňak.

V posledných rokoch smeruje koňak určený pre ázijský trh najmä do Číny. Niektorí výrobcovia tvoria na tomto trhu až tretinu svojich ziskov. Napriek tomu si mnohí z nich chcú získať pozíciu aj inde, aby neboli v budúcnosti závislí od jedného trhu a prípadných výkyvov na ňom. Takto napríklad producenti koňaku utrpeli zhruba pred 20 rokmi, keď sa vo veľkom zamerali na japonský trh, pričom ten sa v roku 1992 prudko prepadol.

Navyše, aj keď predaj po slabých rokoch 2008 a 2009 začal rásť aj v Európe, najväčší producenti koňaku - Hennessy, Rémy Martin, Martell a Courvoisier (na celkovom predaji vo svete sa podieľajú vyše 80 %) - sú presvedčení, že diverzifikácia im zabezpečí predaj aj v prípade, že sa ťažké časy opäť vrátia.

Podľa odborného časopisu Impact sa predaj koňaku zvýšil v roku 2010 o 8,5 % na 11,3 milióna 12-fľaškových debien a tržby vzrástli o približne 29 % na viac než 1,8 miliardy eur. Objem exportu len do Ázie sa minulý rok zvýšil o viac než 34 %.

26.09.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...