1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Danone dosiahol v 1. štvrťroku 2018 nárast tržieb o takmer 5 %

danone logo1Paríž - Francúzsky potravinársky koncern Danone dosiahol v 1. štvrťroku 2018 nárast tržieb o takmer 5 %. Pomohol mu najmä veľký dopyt po detskej výžive v Číne.

Danone v stredu oznámil, že za prvé tri mesiace 2018 sa jeho konsolidované tržby zvýšili o 4,9 % na 6,08 miliardy eur. Podľa údajov koncernu v sledovanom období stúpol ako objem, tak hodnota predaja.

Analytici pritom očakávali, že sa tržby Danone za tri mesiace do konca marca zvýšia menej, a to o 3,9 %.

Danone, najväčší svetový výrobca jogurtov, ktorému patria aj značky Actimel a Activia, uviedol, že odbyt jeho mliečnych výrobkov v Európe sa zlepšil, aj keď ich predaj zostal mierne negatívny, čo znamená, že opäť klesol.

V Severnej Amerike, kde spoločnosť Danone integruje americkú biopotravinársku skupinu WhiteWave, jej mliekarenské podniky stále čelia náročným podmienkam.

Zmenila sa však situácia v Číne, kde je silný dopyt po detskej výžive v dôsledku prudkého rastu pôrodnosti po ukončení politiky jedného dieťaťa, rozmachu urbanizácie a bohatšej strednej triedy. Francúzska spoločnosť uviedla, že dopyt po detskej výžive v Číne v uplynulom kvartáli stúpol o zhruba 50 %.

Danone aj konkurenčné spoločnosti Nestlé a Unilever sú pod tlakom investorov na zlepšenie výsledkov a musia dosiahnuť ziskové rozpätie a ciele rastu predaja stanovené v minulom roku.

Danone zopakoval, že v tomto roku očakáva dvojciferný nárast základného zisku na akciu po očistení od vplyvu predaja podielu v japonskej firme Yakult.

24.04.2018 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...