1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

SLOVARM, a.s.

SLOVARM 20Úspešnú firmu nesmie opúšťať kreativita ani optimizmus

Po zániku Slovenskej armatúrky Myjava v roku 1999 vyrástli na jej troskách nástupnícke firmy SLOVARM a SLOVPLAST, ktoré postupne obnovili jej pôvodný výrobný program. Po úspešne zrealizovanej fúzii a modernizácii od januára 2020 pokračujú obe firmy vo výrobe pod spoločným názvom SLOVARM. Čo priviedlo dvoch najsilnejších producentov armatúr a sanity na Slovensku k fúzii? „Hlásime sa k cieľu byť plnohodnotným nasledovateľom Slovenskej armatúrky Myjava.

Vrcholové vedenie diverzifikovanej spoločnosti Energy Group, a.s., ktorá je naším vlastníkom, nasmerovalo výroby oboch firiem pod jednu strechu. SLOVARM prevzal výrobný program spoločnosti SLOVPLAST, čím rozšíril svoj sortiment o plastové výrobky s náročnou aplikáciou pre strojársky, elektrotechnický, spotrebný a automobilový priemysel, a zároveň sa stal certifikovanou skúšobňou foriem pre výrobu plastových produktov. Naši zákazníci, ktorými sú globálne etablované značky z rôznych priemyselných odvetví, toto rozhodnutie uvítali a vnímajú ho ako rozšírenie portfólia armatúr o sanitu s možnosťou využívať komplexnejší servis. Vedenie Energy Group rozhodlo o zachovaní názvu SLOVARM z dôvodu, že táto značka mala vybudované lepšie postavenie na svetovom trhu,“ hovorí pre Priemysel Dnes Ing. Viera Čuvalová Janigová, riaditeľka obchodného oddelenia spoločnosti SLOVARM, a.s.

Synergia vedie k efektívnosti

Spojenie pod jednu značku prináša množstvo zmien s pozitívnym efektom. „Získali sme pridanú hodnotu spočívajúcu v širšom zábere na zákazníkov a sme v kondícii ponúknuť kompletnejšie portfólio. Synergický efekt predpokladá zmeny v podobe nanovo vyskladanej personálnej štruktúry s cieľom vytvoriť tímy profesionálov, ktoré sú pripravené prinášať inovatívne riešenia. Fúzia otvorila nové možnosti pre modernizáciu a zefektívnenie celej firmy, pričom náklady sa pohybovali na štandardnej úrovni a súviseli najmä s administratívnymi zmenami,“ vysvetľuje obchodná riaditeľka.

Zlúčenie sa stalo leitmotívom účasti na prestížnom veľtrhu Aquatherm Praha 2020 v marci, kde myjavská spoločnosť oficiálne oznámila rozhodnutie ponúkať rozšírené portfólio pod spoločnou značkou. Koncepcia stánku a komunikácia s návštevníkmi bola zameraná práve na túto informáciu, čo ale neznamená, že spoločnosť nevyužila možnosť predstaviť viacero svojich noviniek. Ktoré z nich najviac zaujali obchodných partnerov? „Veľký záujem vzbudil nový predstenový WC systém vzhľadom na jeho moderný dizajn, jednoduchú montáž a ovládanie. Pozornosť zákazníkov upútali nové dizajnové rady vodovodných batérií a kovové sifóny. Zaujali tiež WC sedadlá, ktoré predstavujú gro výroby na oddelení sanitárnych plastov, a touto cestou sme ich obchodným partnerom pripomenuli ako náš stabilný artikel,“ hodnotí účasť na významnom medzinárodnom podujatí riaditeľka obchodného oddelenia.

Striebro nad zlato

Spomalenie celkového biznisu v súvislosti s pandemickou situáciou silne poznačilo výrobné a obchodné aktivity každej firmy. Do akej miery musel zabojovať myjavský výrobca? „Dovolím si povedať, že negatívnu situáciu sme ustáli. Po prijatí náležitých bezpečnostných opatrení sme zotrvali v priamom kontakte so zákazníkmi. Prítomnosť v kanceláriách sme vyriešili formou home office, ale celkové fungovanie firmy sme dokázali zachovať. Obchodní partneri pocítili našu silu a plnú podporu. Vopred sme ich upokojili oznámením, že servis zostáva nezmenený, a dovolím si podotknúť, že z ich strany sme pocítili intenzívnejší záujem o komunikáciu než v štandardnej situácii,“ hovorí o nedávnej skúsenosti Viera Čuvalová Janigová.

Mimoriadnu situáciu v súvislosti s pandémiou dokázala nejedna firma zúročiť ako novú príležitosť. Príkladom je aj spoločnosť SLOVARM. „Nepoľavili sme v kreatívnom prístupe ani v optimizme. Podarilo sa nám promptne zareagovať a rozšírili sme sortiment o nový produkt – antibakteriálne WC sedadlá. Na tento výrobok nadväzujú naše ďalšie aktivity, ktorými reflektujeme na výnimočnú situáciu.“ Hoci SLOVARM každý rok osviežuje trh zaujímavými produktmi, odštartovanie výroby nových antibakteriálnych WC sedadiel možno právom označiť za rekordné. „Celý proces trval jeden mesiac. Naše obchodné oddelenie prišlo s nápadom ako reagovať na aktuálnu situáciu a okamžite získalo podporu technického oddelenia. Nasledovala expresná akcia spočívajúca v testovaní materiálu, zabezpečení náležitých skúšok, splnení potrebných noriem, získaní prehlásenia o zhode, ktoré deklaruje bezpečnosť výrobku so splnením požiadaviek technických predpisov, až po spustenie výroby WC sedadiel vyrobených z materiálu s antibakteriálnymi vlastnosťami s obsahom striebra.“

Uvedením na trh príbeh nového produktu pokračuje s nadčasovým odkazom. V období, keď mnohé verejné inštitúcie intenzívne riešia zvýšené nároky na hygienu, spoločnosť SLOVARM podala pomocnú ruku mestu Myjava. Na prelome mája a júna 2020 venovala samospráve do všetkých jej objektov a zariadení v zriaďovateľskej pôsobnosti vrátane škôlok, škôl a nemocníc sponzorský dar v podobe 320 ks nových antibakteriálnych WC sedadiel a zároveň jej pomohla ďalším darom v podobe vodovodných batérií a spŕch, ktoré slúžia na modernizáciu a zlepšenie hygienického štandardu. Nezištnou pomocou chce firma prispieť k lepšiemu servisu a k zvýšeniu štandardu obyvateľov západoslovenského mesta.

Priebežné investície

Overené výrobné postupy, technické vybavenie a produkčné kapacity umožňujú spoločnosti SLOVARM dodávať špeciálne výrobky prispôsobené moderným požiadavkám zákazníkov. Možnosti svojho technologického zázemia preto zdokonaľuje priebežnými investíciami nasmerovanými na optimalizáciu výrobných procesov. „Na jednotlivých úsekoch našej spoločnosti každoročne prebiehajú renovácie. Do konca aktuálneho roka nás čaká dokončenie veľkej investície súvisiacej so zlúčením a vybudovaním centrálneho logistického skladu. Pokračovať budeme v efektívnom usporiadaní jednotlivých technológií a skrátení trás v procese výroby. Chceme sa dopracovať k novému ERP systému a realizovať aj menšie investície, ku ktorým patrí skvalitnenie výrobných priestorov. Modernizácia tiež súvisí s naším zameraním na automobilový priemysel, kde pociťujeme potrebu aktualizovať štandardy,“ prezradila Viera Čuvalová Janigová.

Výsledkom kontinuálnych investícií je schopnosť pravidelne ponúkať moderné, dizajnové a inovatívne produkty. „Momentálne je naším najintenzívnejšie rozpracovaným projektom vývoj nového poistného ventilu, ktorý do konca roka 2020 plánujeme ukončiť a uviesť na trh. V súvislosti s pripravovaným produktom v súčasnosti prebiehajú rokovania s našimi zákazníkmi,“ dodala.

Spoločenská zodpovednosť bez hraníc

Dlhoročné skúsenosti odborných pracovníkov sú pre každú výrobnú spoločnosť veľkým bonusom a zároveň nenahraditeľnou súčasťou procesu odovzdávania poznatkov nasledujúcim generáciám. Spoločnosti SLOVARM sa osvedčila spolupráca s myjavskou priemyslovkou. „Zo začiatku naša spoločnosť podporovala SPŠ Myjava občasnými sponzorskými darmi, ale pred dvoma rokmi sme začali spolupracovať v rámci duálneho vzdelávania. V predchádzajúcom roku pribudlo v rámci spolupráce vzdelávanie našich zamestnancov v oblasti počítačovej gramotnosti s cieľom zvýšenia pracovnej efektívnosti. Vzájomná spolupráca je obohacujúca pre obe strany a funguje nám veľmi dobre,“ konštatuje obchodná riaditeľka a za ďalší bežný štandard pokladá napĺňanie princípov spoločenskej zodpovednosti.

„Našou povinnosťou je spĺňať požiadavky na kvalitu, byť držiteľom všetkých relevantných certifikátov v oblasti riadenia vnútropodnikových procesov a deklarovaných vlastností výrobkov. Mimoriadny dôraz kladieme na zdravotnú a hygienickú nezávadnosť našich produktov a ich šetrnosť k životnému prostrediu. V rámci fúzie sme uskutočnili zjednotenie systému manažmentu kvality a okrem dodržiavania platnej legislatívy sa na základe vlastnej iniciatívy snažíme zvyšovať kritériá udržateľného rozvoja. Dodržiavanie a ďalšie rozvíjanie princípov spoločenskej zodpovednosti je pre nás štandardom, ktorý pokladáme za súčasť každého zdravo fungujúceho podniku.“ Hoci plány do budúcnosti momentálne mnohé spoločnosti prehodnocujú, SLOVARM zostáva verný svojej pôvodnej vízii: „Za dlhodobú výzvu pokladáme dostať na výslnie bohatú tradíciu vo výrobe domových a bytových armatúr a sanitárnych výrobkov. Naši ľudia sú zžití s firmou SLOVARM, ktorá dokázala zachovať dobré meno pôvodného slovenského výrobcu a vynikajúcu kvalitu výrobkov. S týmto zámerom chceme pokračovať v presadzovaní sa na trhu a posilňovať na ňom našu stabilnú pozíciu,“ uzatvára obchodná riaditeľka Viera Čuvalová Janigová.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...