1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Ryba Žilina, spol. s r.o.

Ryba Zilina 17Najdlhšie fungujúci závod na spracovanie rýb zmenil logo aj obaly

Tržby spoločnosti Ryba Žilina, spol. s r.o., dosiahli za rok 2016 hodnotu viac ako 50 miliónov eur, z čoho približne polovicu tvoria tržby za vlastné výrobky. Súvisí to s neustálym nárastom produkcie. Spoločnosť v roku 2016 vyrobila viac ako 8-tisíc ton produktov, pričom najpredávanejším výrobkom je treska v majonéze, ktorej produkcia v minulom roku presiahla viac ako 3-tisíc ton.

Potravinárska časť skupiny dáva prácu viac ako 500 zamestnancom. Činnosť spoločnosti nám v rozhovore priblížil Ing. Michal Britvík, generálny riaditeľ spoločnosti Ryba Žilina, spol. s r.o.

Spoločnosť Ryba Žilina je členom skupiny PRETO. Môžete nám priblížiť históriu vašej spoločnosti a predstaviť aj celú skupinu?

História nášho žilinského závodu siaha až do roku 1924. Sme hrdí na to, že prevádzkujeme najdlhšie nepretržite fungujúci závod na spracovanie rýb na Slovensku. Legendárny názov Ryba dostal podnik po znárodnení v roku 1949. Ako samostatný podnik Ryba Žilina funguje od roku 1992. Spoločnosť PRETO majetkovo vstúpila do nášho podniku v októbri 2013. Do portfólia ďalej patrí spoločnosť PRETOLOG, ktorá zabezpečuje nákup, logistiku a prepravu, a tiež spoločnosť DC NORDIA, ktorá funguje ako distribučný partner štyroch družstiev Coop Jednota. Do skupiny PRETO patrí aj futbalový klub MŠK Žilina.

V januári 2015 sa vaša spoločnosť zlúčila so spoločnosťou Partners, výrobcom produktov značky Fliper. Čo vám priniesla táto fúzia a aká pozícia na slovenskom trhu patrí vašej spoločnosti v súčasnosti?

Touto akvizíciou sme získali výrobný závod na lahôdkové výrobky v Častkovciach pri Novom Meste nad Váhom a stali sme sa tak najväčším výrobcom rybacích a lahôdkových šalátov na Slovensku. V súčasnosti disponujeme dvoma výrobnými závodmi v Žiline a v Častkovciach s ročnou produkciou viac ako 8-tisíc ton výrobkov.

V rámci skupiny PRETO bola vytvorená spoločnosť PRETOLOG, s.r.o. Aké úlohy plní a v akom vzťahu je k spoločnosti Ryba Žilina?

Hlavnou úlohou spoločnosti PRETOLOG je zabezpečovať služby v oblasti nákupu, skladovania potravín a prepravy. Obsluhuje logistickú sieť pokrývajúcu celé územie Slovenska. PRETOLOG disponuje dvomi logistickými centrami s celkovou kapacitou 5800 skladových miest a približne 70 vlastnými vozidlami vhodnými pre distribúciu chladených a mrazených tovarov. Zásobuje približne 9-tisíc odberných miest v rámci Slovenska.

Koncom minulého roka ste pristúpili nielen k výraznej zmene loga, ale zmenou prešli aj samotné obaly výrobkov. Prečo ste sa rozhodli pre tento krok a aká je doterajšia odozva na tieto zmeny?

Nové logo značky PRETO Ryba Žilina má za úlohu ešte výraznejšie odlíšiť na pultoch potravín tradičné výrobky z Ryby Žilina od konkurenčných produktov. Podporiť image značky a zjednodušiť nákup zákazníkom má aj nový dizajn obalov, ktorý obsahuje jednotné kľúčové prvky. Všetky naše produkty z rýb, ako aj mrazená zelenina a múčne a obaľované potraviny vlastnej značky Radoma nesú typický „zvierací“ vizuál v rovnakej grafike. V príbuznom štýle nájdu zákazníci aj obaly lahôdkových šalátov značky PRETO. Sme radi, že odozva, ktorú na tento postupný redizajn obalov nášho portfólia od zákazníkov dostávame, je pozitívna.

Nedávno ste získali ocenenie Slovak Superbrands 2017. Čím ste si zaslúžili toto prestížne ocenenie?

Ocenenie Superbrands pre našu spoločnosť vnímame ako potvrdenie posilňovania pozície značky PRETO Ryba Žilina. Vážime si, že odborníci oceňujú naše napredovanie, v rámci ktorého je našou prioritou chrániť dlhoročnú tradíciu našich produktov a zároveň prijímať výzvy, ktoré prinášajú nové trendy v stravovaní. Toto ocenenie je pre nás motiváciou, ale takisto záväzkom ponúkať pre našich zákazníkov aj naďalej tú najvyššiu kvalitu.

Vaše produkty dodávate pod tromi obchodnými značkami – PRETO Ryba Žilina, PRETO a Radoma. Priblížte nám vaše produktové portfólio. Uvažujete o jeho ďalšom rozširovaní?

Značka PRETO Ryba Žilina v sebe zahŕňa tresku, rybacie šaláty a iné rybacie výrobky. Pod značkou PRETO môžu nájsť zákazníci všetky ostatné, môžeme povedať „nerybacie“, teda lahôdkové šaláty. Značku Radoma používame pre všetky mrazené výrobky od rýb, cez zeleninu až po múčne a obaľované polotovary. Naše portfólio je široké a aj naďalej chceme prinášať nové produkty, ktoré reflektujú súčasné trendy v stravovaní.

Slovenskej treske pod vašou značkou sa podarilo úspešne presadiť aj v susednej Českej republike. Aké sú doterajšie objemy predaja v tejto krajine? Uvažujete aj o ďalších zahraničných trhoch?

Áno, tresku v majonéze je možné kúpiť aj v Českej republike, zatiaľ v sieti Billa. Čo sa týka ostatných krajín, naša treska sa exportuje do Veľkej Británie, Írska či Švajčiarska. Tento export zatiaľ nedosahuje objemy, ktoré by nás uspokojovali. Pracujeme na tom, aby treska nebola v zahraničí len v špecializovaných predajniach, ale aby bola omnoho dostupnejšia.

Produkty predávate aj v sieti podnikových predajní Treska bar. Plánujete v rozširovaní siete vlastných predajní?

V súčasnosti je otvorených 6 značkových predajní Treska bar. V Žiline, Rajci, Martine, Bytči, Gabčíkove a v Považskej Bystrici. Koncept zatiaľ rozbiehame a bude fungovať ako franšíza. Spolupracujeme v rámci neho s odberateľmi našich výrobkov, ktorí prevádzkujú bufety a predajne s rýchlym občerstvením, a to tak, že im poskytujeme okrem produktov aj priamo našu značku „Treska bar“ a súčinnosť pri renovácii, prípadne pri zriadení prevádzky. Momentálne komunikujeme aj s ďalšími obchodnými partnermi v rôznych mestách a veríme, že v blízkej budúcnosti pribudnú ďalšie Treska bary.

Kam smerovali vaše najväčšie investície v uplynulom období a aké sú vaše ďalšie ciele?

Naše investície súvisia najmä s už spomínanými inováciami vo výrobe s cieľom posúvať naše produkty smerom k ešte zdravším jedlám. Za ostatné dva roky sme realizovali viacero pozitívnych zmien v našich kľúčových výrobkoch vrátane tresky v majonéze. V tej sme zvýšili pomer zdravej zeleniny oproti bežne používaným umelým zahusťovadlám a nahradili sme umelé sladidlá cukrom, ktorý je považovaný za lepšie stráviteľnú látku pre organizmus. Taktiež sme postupne výrazne zredukovali chemické konzervanty – v roku 2015 sme prestali ako prví používať benzoan sodný a na prelome septembra a októbra tohto roku sme sa v tejto pozitívnej evolúcii posunuli o ďalší krok dopredu. Ukončili sme používanie sorbanu draselného ako konzervačnej látky. Naša Treska Exklusiv, ako aj štandardná Treska v majonéze značky PRETO Ryba Žilina už dnes neobsahujú žiadne konzervanty. Sme presvedčení, že je to významný krok nielen pre našich koncových spotrebiteľov, ale aj pre našich obchodných partnerov. Tým totiž umožňujeme ponúkať v predajniach inovovaný produkt tradičnej slovenskej špeciality, ktorý bude atraktívnejší pre stále väčšiu skupinu zákazníkov. V týchto inováciách pokračujeme a našim zákazníkom chceme prinášať aj naďalej stále lepšie a zdravšie produkty.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...