1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

MILSY, a.s.

Milsy 16Poctivá kvalita z receptúr starých mám

Výroba mliečnych výrobkov má v Bánovciach nad Bebravou dlhú a predovšetkým úspešnú tradíciu, z ktorej spoločnosť MILSY, a.s., čerpá i dnes. Mliekarenský závod v tomto meste vznikol už v roku 1954.

Po vstupe zahraničného kapitálu sa akcie tejto spoločnosti ocitli v rukách dvoch rodín pochádzajúcich zo susedného Rakúska. Tie svoje aktivity spájajú práve s rozvojom poľnohospodárstva a potravinárstva.

Najchutnejší člen slovenských rodín už viac ako 60 rokov

Prioritou vedenia bánovského podniku je udržanie vysokej a poctivej kvality produktov založenej na tradičných postupoch a receptúrach, s čím korešponduje aj hlavný slogan spoločnosti „Najchutnejší člen vašej rodiny“. Vďaka tomu, že podnik je v rukách rodinných investorov, sa rozhodnutia o strategickom zameraní, investíciách a ďalších dôležitých otázkach prijímajú rýchlo a efektívne priamou komunikáciou medzi manažmentom a majiteľmi. To dáva spoločnosti výhodu posúvať sa rýchlo a pružne vpred v porovnaní s veľkými korporáciami. „Spoločnosť v posledných rokoch rastie vo všetkých segmentoch výroby. Podarilo sa nám získať nových významných zákazníkov. Veľmi pyšní sme na to, že sa nám podarilo navýšiť počet našich zamestnancov o 30 % v priebehu posledných 6 rokov. Ak sme v roku 2010 mali 205 zamestnancov, teraz poskytujeme prácu približne 280 ľuďom. Pre región sme tak dôležitým zamestnávateľom. Našou snahou je zvyšovať automatizáciu výroby, a tým zlepšovať pracovné podmienky našich spolupracovníkov. Spokojný spolupracovník je dobrý spolupracovník a najväčšia firemná devíza,“ predstavuje spoločnosť a jej ciele generálna riaditeľka Helena Jančíková.

Prvé „bezéčkové“ jogurty na Slovensku

MILSY je pre slovenských konzumentov známa širokým sortimentom mliečnych výrobkov. Okrem tradičného portfólia však svoju bohatú ponuku dopĺňa aj o novinky.

Produktové portfólio môžeme rozdeliť na dve časti. Prvú polovicu tvoria tradičné mliečne výrobky ako sú jogurty, nátierky, tvarohy, čerstvé mlieko a maslo. Druhú polovicu predstavujú parené syry ako korbáčiky, syrové nite, parenice, oštiepky a iné syrové výrobky. Práve v tomto segmente spoločnosť značne expanduje, pričom ale nezabúda na tradíciu a kvalitu, čo súvisí s náročnosťou ručnej práce. Pri tejto výrobe je nevyhnutná prítomnosť ľudského faktora, aby syry mohli byť také isté ako kedysi dávno. Aj dnes sú vyrábané klasickými postupmi, keď sa pareničky a korbáčiky točia ručne. To je jeden z významných momentov, ktorý odlišuje mliečne výrobky z MILSY od masovej priemyselnej produkcie. „Sme veľmi pyšní na našu tradíciu a poctivú kvalitu. Na slovenskom trhu sme prvým výrobcom tzv. bezéčkových produktov na báze tradičnej receptúry. To znamená, že vyrábame klasický poctivý „bezéčkový“ jogurt bez zbytočných prísad, ktorý vznikol tak, že sa zo zásuvky vytiahla 25 rokov stará pôvodná receptúra. V tomto jogurte nie sú dodatočne pridávané žiadne konzervačné látky a umelé farbivá. Všetky nutričné hodnoty vznikajú priamo v produkte, a to je veľký rozdiel. Sme tiež jednou z posledných mliekarní na Slovensku, ktorá vyrába klasický hrudkový tvaroh metódou zrenia bez urýchľovačov, ako to robili kedysi naše babičky,“ zdôrazňuje Helena Jančíková.

Čísla vývoja odbytu v tomto segmente hovoria sami za seba. Bez klasickej reklamy sa MILSY podarilo byť jedným z lídrov na trhu so smotanovými „bezéčkovými“ jogurtmi. Zároveň podnik pracuje na nových inováciách a jeho cieľom je rozšíriť portfólio v tomto segmente, k čomu dôjde v nasledujúcich troch až štyroch mesiacoch. Popri týchto aktivitách MILSY nezabúda ani na zákazníkov so zdravotnými obmedzeniami. Intenzívne pracuje na vývoji nových produktov pre konzumentov trpiacich napríklad alergiami či zákazníkov vyžadujúcich špeciálne produkty zdravej výživy. Do vyššie spomínaných segmentov výroby sú nasmerované aj značné investície MILSY, ktoré sa týkajú najmä novej linky na výrobu „bezéčkových“ jogurtov a očakávanej niekoľkomiliónovej investície do významného rozšírenia syrárenskej produkcie v budúcom roku.

Objem spracovaného mlieka rastie

Trendy a chute zákazníkov sa menia aj v oblasti mliečnych výrobkov. S tým súvisí aj celková spotreba mliečnych výrobkov na Slovensku. Na požiadavky konzumentov sa snaží reagovať aj MILSY, mliekareň, ktorá je okrem iných mliečnych výrobkov aj tradičným výrobcom nátierok. Už v dávnych historických príbehoch sa rozpráva o tom, že MILSY bola prvým výrobcom nátierkového masla na Slovensku. „Snažíme sa aj v tejto oblasti priniesť na trh inovácie a ponúknuť nové chute a typy nátierok, ktoré obohatia našu ponuku,“ vysvetľuje Helena Jančíková a dodáva: „Objem nami spracovaného mlieka sa zvyšuje aj vďaka tomu, že náš segment syrov značne narástol. Tým pádom sa nám podarilo spracovať omnoho viac slovenského kravského mlieka v porovnaní s minulosťou.“

Vlastné predajne s mliečnym barom

Nakoľko si majitelia a vedenie spoločnosti MILSY zakladajú na bohatej tradícii slovenského producenta, svoje obchodné aktivity logicky sústreďujú predovšetkým na slovenský trh. Popri ňom však úspešne prerazili aj do susednej Českej republiky, ktorá je jedným z najväčších exportných partnerov. To je jednak dané historickým vývojom, ale aj ponukou klasických produktov ako sú pareničky, korbáčiky, polooštiepok, oštiepok, teda typickými slovenskými produktmi, o ktoré má český konzument záujem a dobre ich pozná. „Ponúkame tradičnú kvalitu robenú domácim spôsobom podľa pôvodných receptúr, čo má veľmi pozitívny ohlas aj v Čechách. Podiel českého trhu na našom celkovom obrate je zhruba 25 %. Exportujeme však aj do Rakúska, Nemecka a Maďarska. Naším cieľom je podiel exportu ešte zvyšovať, a tým slovenské kravské mlieko vyvážať do zahraničia vo forme hotových produktov,“ zdôrazňuje Helena Jančíková.

Slovenský zákazník môže nájsť mliečne produkty z Bánoviec nielen vo všetkých obchodných reťazcoch, ale aj vo vlastných predajniach situovaných v štyroch slovenských mestách, kde je v ponuke široký sortiment výrobkov MILSY. V Trenčíne je dokonca podniková predajňa obohatená o mliečny bar a detský kútik. Aj takýmto pilotným projektom, ktorý by mal mať v budúcnosti svojich nasledovníkov, sa spoločnosť snaží ešte viac propagovať domáce mliečne výrobky medzi slovenskou verejnosťou.

Pýtajme si slovenské produkty

Keď je reč o produkcii a spracovaní mlieka, nedajú sa obísť ani aktuálne vážne témy slovenského poľnohospodárstva a mliekarenstva. Súčasná mliečna kríza a zrušenie mliečnych kvót robia veľké starosti najmä prvovýrobcom mlieka. Okrem nevyhnutnej štátnej podpory by mohli v tejto nelichotivej situácii pomôcť aj samotní slovenskí konzumenti. „Pri nákupe prevažuje často pohľad na cenu než na pôvod potravín. Snažíme sa robiť reklamné kampane, kde konečného konzumenta presviedčame, aby vydal o nejaký cent viac a kúpil si radšej poctivý slovenský produkt, ktorý chutí. Tým by podporil slovenský vidiek a našich poľnohospodárov. My pracujeme len so slovenskými farmármi. Nejdeme trendom dovozu lacnejšieho mlieka zo zahraničia. To nie je naša stratégia. Som presvedčená, že každý miluje našu krajinu a je rád, keď sa dostane na vidiek, kde je všetko upravené, lúky pokosené, polia obrobené. Ak nebudú slovenské kravy a ich mlieko, nebude vidiek, a už to nebude naše pekné Slovensko. Spokojný konzument je pre nás to najdôležitejšie. A preto sa mu snažíme ponúknuť mlieko v takej forme, ako to má rád, ako je na to zvyknutý, a poskytnúť mu poctivú kvalitu. Radi by sme k tomu vyzvali aj konzumentov, aby sa k nám pripojili a ukázali to aj v obchodoch,“ dodáva na záver generálna riaditeľka.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...