1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Continental Automotive Systems Slovakia, s.r.o.

Continental autoSRPripravuje sa na elektrifikáciu bŕzd a brzdových systémov

Značku Continental netreba nijako zvlášť predstavovať. Ide o globálneho hráča, ktorý vyvíja priekopnícke technológie a služby pre udržateľnú a prepojenú mobilitu ľudí a ich tovaru. Táto technologická spoločnosť bola založená v roku 1871 a od začiatku svojej existencie ponúka bezpečné, efektívne, inteligentné a cenovo dostupné riešenia pre vozidlá, stroje, prepravu a dopravu. Minulý rok koncern Continental vygeneroval tržby vo výške 39,4 miliardy eur. V súčasnosti má približne 200-tisíc zamestnancov v 57 krajinách.

Jedným z odvetví spoločnosti Continental je sektor Automotive, ktorý zahŕňa technológie pre pasívnu bezpečnosť, brzdové, podvozkové a pohybové riadiace systémy. Súčasťou portfólia sú aj inovatívne riešenia pre asistovanú a automatizovanú jazdu, zobrazovacie a ovládacie technológie, zvukové a kamerové riešenia pre interiér vozidla a tiež inteligentné informačné a komunikačné technológie pre služby mobility prevádzkovateľov vozových parkov a výrobcov úžitkových vozidiel. Sortiment produktov a služieb dopĺňajú komplexné aktivity súvisiace s technológiami pripojenia, elektronikou vozidiel a vysokovýkonnými počítačmi. Do oddelenia Automotive spadá aj zvolenská pobočka Continental Automotive Systems Slovakia, s.r.o. Viac nám k aktuálnemu dianiu v podniku prezradilo na nasledujúcich riadkoch jeho vedenie.

V spoločnosti Continental Automotive sa v posledných rokoch udialo množstvo štrukturálnych a organizačných zmien. Môžete ich konkretizovať? A ako do tohto konceptu zapadá zvolenský závod Continental Automotive Systems Slovakia, s.r.o.?

V roku 2017 sme sa stali modelovým závodom Priemyslu 4.0 pre mechanické závody v Continental Automotive. Čo to znamená? Máme tím inovátorov, ktorých úlohou je vytipovať nové riešenia, ktoré digitalizujú, autorizujú a robotizujú procesy. Vyskúšané sú u nás a úspešné projekty následné aplikujeme do ostatných lokácií. Úspešne zavádzame automatizáciu a digitalizáciu procesov naprieč celou firmou, ďalej výrobné, ale aj admin procesy. Pribúdajú u nás funkcie, ktoré podporujú ostatné závody vo svete, teda globálne roly. Naše R&D oddelenie preberá nové, komplexnejšie úlohy. Počas pandémie výrobné objemy poklesli a doteraz stále pociťujeme dopad meniaceho sa prostredia segmentu automotive.

Aké nové projekty realizovala spoločnosť Continental na Slovensku v posledných rokoch?

Na základe požiadaviek trhu prechádza spoločnosť z hydraulických bŕzd na elektrické brzdy. Tomu zodpovedajú aj nové koncepty výrobných liniek, príkladom je flexibilná montážna linka.

Aký je podľa vás stav automobilového sektora v roku 2023?

Čelíme veľkej nestabilite vo výrobných objemoch. Zo začiatku sa na nej podpísala pandémia, neskôr kríza v dodávateľskom reťazci, polovodičová kríza, a teraz už cítime aj dopady transformujúceho sa prostredia trhu automotive. Núti nás to k vyššej flexibilite – musíme rýchlejšie reagovať na zmeny vo výrobných objemov, rýchlejšie a efektívnejšie zaškoľovať zamestnancov. Menia sa tiež požiadavky na zamestnancov a čím ďalej tým viac je nevyhnutná digitálna zručnosť aj na tých najzákladnejších pozíciách. Zamestnanci využívajú bežne rôzne druhy zariadení (PC, tablety, smart telefóny). Nesúvisí to len s dopadom na ekológiu, ale dôležitá je tiež dostupnosť dát pre efektívnejšie rozhodovanie. Toto rýchlo sa meniace prostredie núti ľudí k tomu, aby sa učili rýchlejšie a efektívnejšie. Vidíme však, že táto agilita v nadobúdaní nového know-how a nových zručností nám ešte nie je všetkým blízka.

Boli v posledných rokoch nejaké konkrétne projekty, ocenenia alebo úspechy, na ktoré môžete byť hrdí (či už v závode vo Zvolene alebo širšie v organizácii)? A z čoho ešte máte radosť?

Pochváliť sa môžeme oceneniami German Award of Automotive Industry, Slovak Digitalisation Award či Green Plant Label Silver. Snažíme sa o to, aby aj naše výrobné a administratívne procesy smerovali k čo najväčšej možnej udržateľnosti. Snažíme sa takisto o rozvoj duálneho vzdelávania nielen na stredných školách, kde už má svoju formálnu podobu, ale rozvíjame tento smer aj na vysokých školách. Podarilo sa nám nadviazať tripartitu medzi Continentalom vo Zvolene, Strednou odbornou školou sv. Františka Assiského v Banskej Štiavnici a s Fakultou prírodných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Ide o prepojenie duálneho vzdelávania (SOŠ) s nadväznosťou na profesijný bakalársky študijný program Aplikovaná informatika a vývoj softvéru (FPV UMB) a s odbornou praxou (CASS).

Vo vašich výrobných procesoch postupne zavádzate technológie Priemyslu 4.0. Ako vám využívanie moderných technológií pomáha?

Žijeme v prostredí inovácií – vďaka modelu Plant for Industry 4.0. To sa odráža v každodennej rutine zamestnancov. Okrem nových technológií, robotizácie a automatizácie sme prešli z lokálne prevádzkovaných služieb na cloudové.

Ako pandémia zmenila pracovné návyky vo vašej spoločnosti?

Pozitívnymi zmenami boli napríklad práca cez telefón ako získaná zručnosť, hybridné stretnutia aj redukcia služobných ciest. Ďalej globálna spolupráca v podobe virtuálnych prehliadok závodov v iných krajinách či expertná podpora na diaľku. Tými negatívnymi javmi boli a naďalej sú neistota v automotive biznise, väčšie nároky na zamestnancov v oblasti zručností, ale aj rýchlosti práce a dostupnosti.

Ako by ste charakterizovali aktuálny stav vášho závodu z personálneho hľadiska? Aký dopad bude mať na počet zamestnancov avizovaná zmena výrobného portfólia z hydraulických brzdových systémov na elektrické?

Aktuálne máme zhruba 1200 pracovníkov. Predpokladáme, že ich počet sa bude zvyšovať. Závisí to najmä od toho, ako sa bude vyvíjať situácia v automotive sektore. Predpokladáme ale, že závod bude vyrábať nový typ bŕzd, keďže prechádzame od hydraulických brzdových systémov na elektrické. Pripravujeme sa na to, že budeme potrebovať nové know-how, a s tým je spojená aj ďalšia nová výzva ako napríklad kyberbezpečnosť.

Aké sú všeobecné strategické priority a plány spoločnosti Continental na Slovensku v najbližších rokoch?

V skratke ide o nové produkty (eDS, eCaliper, elektrifikácia bŕzd), nové technológie a nové zodpovednosti na pozíciách, ktoré sú potrebné celosvetovo (odbyt/predaj, nákup, kvalita, logistika, priemyselné inžinierstvo, vývoj a výskum).

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...