Adler Pelzer Automotive Slovakia, s.r.o.
- Podrobnosti
- Kategória: EXKLUZÍVNE ROZHOVORY
Predstava o budúcnosti
Adler Pelzer Automotive Slovakia, s.r.o., je najnovším prírastkom do skupiny Adler Pelzer Group (ďalej len „skupina APG“), globálneho lídra v oblasti navrhovania, konštruovania a výroby komponentov a systémov pre automobilový priemysel. Skupina sa zameriava na výrobu účinných ľahkých komponentov, ktoré optimalizujú akustické vlastnosti a zvyšujú tepelnú účinnosť vozidiel.
Centrom siete závodov a zariadení skupiny je centrála v nemeckom meste Witten, ktorá dohliada na viac ako 70 prevádzok. Skupina má 11-tisíc zamestnancov na celom svete a v roku 2016 dosiahla tržby 1,3 miliardy eur. V súvislosti s otvorením nového zariadenia v júni 2017 si dovoľuje časopis Priemysel Dnes poskytnúť svojim čitateľom základné informácie o tejto spoločnosti so silným rastom.
Spoločnosti Adler a Pelzer boli pôvodne založené v 60. rokoch minulého storočia so zameraním na trh európskeho automobilového priemyslu. V nasledujúcich desaťročiach si tieto nezávislé koncerny rozšírili svoje medzinárodné pôsobenie a nakoniec sa začiatkom tohto desaťročia spojili. Spoločnosť Adler získala spojením kontrolný podiel v spoločnosti HP Pelzer. V súčasnosti sídli približne polovica výrobnej siete skupiny APG v Európe, pričom v 90. rokoch minulého storočia skupina otvorila 10 závodov vo východnej Európe. Najnovším uzlom v sieti je zariadenie v Devínskej Novej Vsi s plochou 11 700 m2, ktoré vyrába dielce metódou just-in-time pre montážne linky zákazníkov z automobilového priemyslu v blízkom okolí.
Vyhľadávané výrobky
Každý výrobok, ktorý sa vyrába v Devínskej Novej Vsi, je navrhovaný za úzkej spolupráce zákazníkov a centier výskumu a vývoja skupiny APG s cieľom vytvoriť najlepšie možné riešenie. Komponenty sú vďaka úzkej spolupráci so zákazníkom špeciálne prispôsobené pre konkrétne modely vozidiel. Hlavná výroba je určená pre blízku skupinu VW Group – najmä dielce pre modely Cayenne a Touareg, vrátane kobercov do priestoru pre cestujúcich a zvukovej bariéry, bariéry do palubnej dosky (akustický prvok umiestňovaný medzi motor a priestor pre cestujúcich, ktorý je veľmi dôležitý pre komfort cestujúcich) a obloženia oblúkov blatníkov (umiestňujú sa po obvode kolies a znižujú hluk vytváraný pneumatikami pri jazde). Spoločnosť vyrába aj bariéry do palubnej dosky pre Audi A4, ktoré sa montujú v Nemecku, a dielce pre výrobné závody automobilky Mercedes Benz v Nemecku a čoskoro aj v Maďarsku.
Základným prístupom skupiny APG k výrobným procesom je kombinácia tímovej práce a spolupráce so zákazníkmi. Tento prístup sa spája s výrobnou metodológiou spoločnosti založenou na systéme Priemysel 4.0 pre monitorovanie na diaľku vrátane zaznamenávania stavu strojov a výrobných parametrov. Výsledky tohto prístupu sa v novom zariadení prejavili prakticky okamžite: 30-tisíc dielcov dodaných už v prvom mesiaci výroby, pričom plánované kapacity sa podarilo dosiahnuť v priebehu jedného týždňa. Už od samotného začiatku sa závod v Devínskej Novej Vsi zameriaval na zlepšovanie produktivity a účinnosti vrátane znižovania vplyvu na životné prostredie.
Pietro Lardini, výkonný riaditeľ skupiny Adler Pelzer Group, povedal: „Našou silnou stránkou je náš ľudský kapitál... Bratislavská továreň bola postavená veľmi rýchlo vďaka angažovanosti tých, ktorí veria v rast spoločnosti, a vďaka podpore na strane našich zákazníkov.“
Komentár Pietra Lardiniho je v skutočnosti len náznakom hlboko zakoreneného zamerania sa na ľudí v skupine Adler Pelzer Group. Za úvodnou príťažlivosťou Slovenska ako výrobnej základne stála nielen centrálna poloha a blízkosť krajiny k trhu, ale aj reputácia slovenskej pracovnej sily s vysoko kompetentným a schopným zmýšľaním. Silné stránky miestnej pracovnej sily však spoločnosť nepovažuje za samozrejmosť. Skupina APG vie, že dokonca aj silná stránka sa musí rozvíjať, a preto boli začiatky prevádzky v Devínskej Novej Vsi spoločným projektom, na ktorom sa podieľal zmiešaný slovenský tím spolu so skúsenými kolegami z Nemecka. Procesy a materiály v Devínskej Novej Vsi sú navyše rovnaké, aké sa používajú v mnohých iných závodoch skupiny APG, čím sa ešte viac uľahčuje rozbeh zariadenia počas prvých mesiacov jeho prevádzky.
Ochrana životného prostredia
Na webovej stránke skupiny APG sa jasne uvádza: „Naším cieľom je vyvíjať procesy a riešenia, ktoré nám umožnia používať materiály s nulovým alebo nízkym dopadom, znižovať spotrebu energie, minimalizovať produkovaný odpad a dosiahnuť udržateľnosť pri recyklácii.“ V praxi bol tento cieľ zakotvený v prvých štádiách budovania nového zariadenia, keď si spoločnosť vybrala za svojho partnera CTPark. Je to medzinárodný developer priemyselných nehnuteľností so skúsenosťami s uplatňovaním ekologických princípov vo vlastných dizajnoch, pričom v tomto prípade bola osobitná pozornosť venovaná emisiám CO2 produkovaným budovou.
Pokiaľ ide o výrobné procesy, skupina APG sa zameriava na účinné a odľahčené riešenia. Spojením prístupov k simulácii a meraniu spoločnosť optimalizuje každé svoje vyrábané riešenie s cieľom zaistiť, aby boli riadne splnené požiadavky zákazníka. Vďaka použitiu moderných materiálov je možné znížiť hmotnosť vozidiel, ušetriť palivo a znížiť objem znečisťujúcich emisií. Spoločnosť je takisto veľmi aktívna pri recyklovaní a vo výrobných procesoch používa recyklovaný materiál. Obloženie oblúkov blatníkov sa vyrába z vláknitého materiálu, ktorý prichádza do továrne na valcoch, rovnako ako koberec, a konečný tvar sa potom vytlačí a vyreže presne podľa dizajnu automobilu. Po špeciálnom spracovaní sa odrezky namiesto zlikvidovania na skládke znova použijú pri výrobe iných dielcov a komponentov. Podobne sa aj odpadové zvyšky vznikajúce pri výrobe lisovaných plastových dielcov recyklujú ako nový materiál v ďalšej dávke dielcov – po špeciálnom spracovaní, pri ktorom sa odpad premení na pelety, ktoré potom predstavujú základný materiál v procese lisovania plastov. Zariadenie používa technológie Priemysel 4.0 s pozitívnym vplyvom na životné prostredie, zvyšovanie účinnosti a znižovanie spotreby energie a materiálov.
Pohľad do budúcnosti
Továreň v Devínskej Novej Vsi bola oficiálne otvorená iba v júni 2017 a jej stratégia sa vo veľkej miere zameriava na hladkú a efektívnu prevádzku a splnenie úvodných výrobných plánov. Skupina však chce plne využiť centrálnu geografickú polohu Slovenska a jej blízkosť k mnohým automobilovým montážnym závodom v susedných východoeurópskych krajinách ako sú Česká republika, Poľsko, Maďarsko a Nemecko. S prihliadnutím na budúcnosť sú úvodné úspechy závodu len prvými krokmi na oveľa dlhšej ceste. Spoločnosť už pracuje na pláne rozvoja, ktorý zahŕňa pridanie ďalších 5-tisíc m2 v roku 2018 spolu s rozšírením pracovnej sily na 400 zamestnancov. Skupina APG pritom bude pôsobiť naďalej v Devínskej Novej Vsi.
Priemysel Dnes/Průmysl Dnes
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Úsek diaľnice pri Ružomberku chcú odovzdať do užív…
Category: Doprava
Ružomberok - Diaľničný úsek pri Ružomberku plánujú odovzdať do užívania motoristom do konca roka 2025. Po kontr…
Najväčší znečisťovatelia vlani znížili emisie CO2…
Category: Hospodárstvo
Brusel/Amsterdam - Najväčší holandskí priemyselní znečisťovatelia dokázali vlani znížiť svoje kombinované emisi…
Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair…
Category: Doprava
Rím/Dublin - Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair pre podozrenie z narušenia hospodárskej súťaže.…
Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej prac…
Category: Automobilový priemysel
Palo Alto - Americký výrobca elektromobilov Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej pracovnej sily. Vyplý…
Dolnokubínsky mestský výrobca tepla vlani ušetril…
Category: Energetika
Dolný Kubín - Dolnokubínsky mestský výrobca tepla Tehos vlani ušetril svojim odberateľom a štátu viac ako 1,3 m…
Pripojte sa: