1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Zamestnanci Opela v Bochume sa obávajú o budúcnosť svojho závodu

opel logo 2Bochum/Rüsselsheim - Budúcnosť závodu Opela v Bochume je neistá. Karl-Friedrich Stracke, šéf Opela, dcéry amerického koncernu General Motors (GM), v pondelok (21.5.) zneisteným pracovníkom bochumského závodu povedal, že sa ešte nerozhodlo o kapacite po roku 2014. Prítomní na celozávodnom zhromaždení zareagovali reptaním a piskotom.

Stracke dodal, že sa možno situácia vykryštalizuje 28. júna, kedy sa jeho koncepciou ďalšieho ozdravenia Opela bude zaoberať dozorná rada spoločnosti.

Opel už viac rokov zostáva nerentabilným. A situácia sa výrazne nezlepšila ani v tomto desaťročí. V posledných mesiacoch sa odbyt európskej dcéry GM ďalej znižuje. Preto sa znovu dostal na program dňa pokles výrobných nákladov a produkčnej kapacity firmy. Odborový zväz IG Metall však chce zníženiu výroby zabrániť.

Hlavný závod Opela je v nemeckom Rüsselsheime, nad ktorým sa taktiež začínajú zbiehať tmavé mraky. Objavili sa podozrenia, že britská vláda poskytla nedovolenú finančnú pomoc závodu Opela v Ellesmere Port, kde sa takisto montujú Astry. Predseda celopodnikovej rady zamestnancov Wolfgang Schäfer-Klug uviedol, že taká injekcia by bola v rozpore s pravidlami o subvencovaní výroby v EÚ. Vedenie Opela obvinenia však odmieta s tým, že "v Británii jestvuje viac mechanizmov na podporu priemyslu".

Predstaviteľ zamestnancov tvrdí, že sa v Rüsselsheime každá Astra montuje o 219 eur lacnejšie než v Ellesmere Port a že ich kvalita je vyššia než z britskej kapacity.

V budúcnosti by sa mali Astry montovať len na Britských ostrovoch a v poľských Gliwiciach. Zamestnanci bochumského závodu sa obávajú, že sa od roku 2015 presunie výroba ich rodinného auta Zafira do Rüsselsheimu a oni zostanú bez výrobného programu.

Stracke také chýry rozhodne odmietol. Chválil 3300 zamestnancov automobilky v Bochume za kvalitu Zafír.

Nemecké závody Opela majú zmluvne zabezpečenú budúcnosť do roku 2014. Ich zamestnanci prispievajú k ozdraveniu kapacít GM v Európe ročne sumou 265 miliónov eur. Okrem iného sa vzdali rastu miezd či vianočných príspevkov. Počet zamestnancov Opela sa v krajine od roku 2010 znížil o 8000.

Zamestnanci Opela v Bochume vyjadrili Strackemu nespokojnosť priamo do očí. Ich predstaviteľ Rainer Einenkel povedal, že sa presun montáže Astier do zahraničia vráti vedeniu ako bumerang. "O tom sa presvedčíte na počte predaných vozidiel v Nemecku," dodal.

Osadenstvo závodu je presvedčené, že vedenie Opela nemá záujem o udržanie kapacity v Bochume a systematicky ju decimuje. Medzi ľuďmi sa šíri presvedčenie, že montáž vozidiel v meste už po roku 2014 dlho nezostane.

23.05.2012 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...