1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

V Česku sa očakáva rast predaja malých vozidiel

cars parking2Praha - Nízka cena, lacná prevádzka, ktorá sa oceňuje najmä počas krízy, rekordné ceny pohonných látok, zmena životného štýlu časti populácie to všetko môže podľa odborníkov a predajcov oslovených denníkom E15 zastaviť v Česku pokles záujmu o malé autá a miniautá a naštartovať opačný trend.

Česi v posledných troch rokoch na rozdiel od západných krajín kupovali malé autá čoraz menej. Kým v roku 2008 bol ich podiel na celkovom predaji automobilov 47 %, vlani klesol na 28 %.

V januári 2012 bol síce predaj nových malých áut na trhu nižší než vlani, v kategórii miniáut nastal obrat už v septembri 2011. V januári tohto roka dosiahol ich podiel na celkovom predaji 3,7 %, kým za celý rok 2011 bol tento podiel 2,4 %.

Vyšší predaj malých áut a miniáut dosiahli vlani aj autobazáre. V sieti AAA Auto sa ich predalo medziročne viac o 3 % a sieť Auto Esa zaznamenala vzostup o 8 %.

Podľa tajomníka Zväzu dovozcov automobilov Pavla Tunkla možno očakávať, že i v Česku nastane to, čo v západnej Európe. Trend môže posilniť aj model Citigo Škody Auto. Tunkl uviedol, že Škoda má najsilnejšiu pozíciu. Mnohí majitelia vozidiel Superb či Octavia chcú znovu škodovky.

Jan Malý z českej pobočky PricewaterhouseCoopers poukázal na to, že sa zrejme počas krízy znížil počet tých, ktorí si malé vozidlá kupovali ako tretie pre rodinu. Dlhodobejším trendom je však rastúci podiel mladých úspešných ľudí. Pre nich je malé auto nielen praktické, ale môžu ním vyjadriť aj svoje environmentálne cítenie. Novou cieľovou skupinou budú aj zabezpečení seniori v mestách, ktorých oslovujú malé autá nižšími prevádzkovými nákladmi a ľahšou ovládateľnosťou.

22.02.2012 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...