1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Zisk Heinekenu v 1. kvartáli vzrástol, ale len vďaka akvizícii APB

heineken logo 1Amsterdam - Holandská pivovarnícka skupina Heineken, ktorá je najväčším európskym a tretím najväčším svetovým producentom piva, dosiahla v 1. štvrťroku nárast zisku, ale len vďaka akvizíciám.

Odbyt piva v Európe totiž v dôsledku úsporných opatrení a recesie stále klesá. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.

Čistý zisk koncernu, ktorý na Slovensku vlastní pivovar v Hurbanove, za tri mesiace do konca marca vzrástol na 227 miliónov eur z 166 miliónov eur v 1. kvartáli minulého roka. Tržby Heinekenu v sledovanom období stúpli medziročne o 8,1 % na 4,15 miliardy eur, a to najmä vďaka akvizícii pivovarníckej skupiny Asia Pacific Breweries (APB), ktorú koncern kúpil vlani v novembri.

Bez započítania príjmov z pivovarov, ktoré Heineken vlani kúpil, sa však jeho tržby v 1. štvrťroku znížili o 2,7 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg pritom odhadovali, že stúpnu o 2 %.

Objem predaného piva po vylúčení akvizícií sa v 1. kvartáli znížil medziročne o 4,7 %. To je horší výsledok ako 0,6-% pokles, ktorý predpovedali analytici. Najslabší odbyt zaznamenal Heineken už tradične v západnej Európe, kde objem predaného piva za tri mesiace do konca marca klesol medziročne o 8,8 %. Ale aj v strednej a východnej Európe sa dopyt po pive v sledovanom období znížil, a to o 3,7 %. Jedným z dôvodov bola nová daň z piva v Rusku a zákaz jeho predaja v stánkoch, čo malo negatívny vplyv na odbyt zlatého moku v tejto krajine.

Heineken sa snaží nahradiť pokles predaja v Európe expanziou na rýchlo sa rozvíjajúce trhy. Vďaka kúpe APB získal väčší podiel na trhu v juhovýchodnej Ázii vrátane Vietnamu.

29.04.2013 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...