1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Väčšina manažérov sa domnieva, že euro prežije

euro-symbol-coinsBratislava - Väčšina lídrov firiem v Európe a na Blízkom východe sa domnieva, že európska mena súčasnú krízu prežije.

Až 64 % z nich sa zhoduje, že pozícia Európy ako svetovej hospodárskej a politickej veľmoci dosiahla svoj vrchol a jej význam bude v najbližších rokoch klesať. Ukázal to prieskum spoločnosti KPMG, do ktorého bolo zapojených viac ako 1500 generálnych riaditeľov a finančných riaditeľov spoločností z 22 krajín v Európe a na Blízkom východe.

Prieskum KPMG medzi lídrami firiem v Európe a na Blízkom východe poskytuje pohľad na kľúčové problémy a horúce témy pre podniky v 15 odvetviach. Nie je prekvapujúce, že väčšina respondentov zo všetkých krajín a vo všetkých odvetviach má obavy z nedávneho rastu cien ropy a komodít, pričom 60 % sa domnieva, že zvyšovanie cien bude pokračovať, čím sa spomalí hospodárske oživenie.

Lídrom spoločností boli prezentované rôzne kľúčové témy pre ich podniky, pričom na prvom mieste skončila téma "zmena podnikateľských operácií s cieľom realizovať úsporu nákladov" (51 %), za ktorou nasledovalo "zlepšenie riadenia hotovosti a prevádzkového kapitálu" (42 %). Treťou najhorúcejšou témou bolo "využitie príležitostí na rast prostredníctvom úspešných transakcií" (36 %), čo je jasný znak, že fúzie a akvizície sú opäť v móde a mnohé podniky ich majú vo svojom programe.

Do prieskumu bolo zahrnuté aj Slovensko, ktoré sa prekvapivo odlišuje v dvoch oblastiach, ktoré boli identifikované ako hlavné výzvy pre podniky. Zdá sa, že riadenie prevádzkového kapitálu a riadenie hotovosti tu trápi takmer štyrikrát menej manažérov, ako v Európe, čo je dosť znepokojujúce, keďže mnohé spoločnosti, najmä malé a stredné podniky, sú v konkurze v dôsledku slabého riadenia prevádzkového kapitálu a hotovosti. Podľa najnovších zverejnených údajov je počet spoločností v konkurze na historicky najvyššej úrovni.

Zameranie na nákladovo efektívnejšie a ucelené operácie je prioritou pre menej ako jednu tretinu slovenských manažérov v porovnaní s európskymi manažérmi. Znižovanie nákladov sa umiestnilo na druhej priečke, pričom najväčšie zameranie je na rast predaja a nových zákazníkov.

Najdôležitejšie priemyselné odvetvia na Slovensku sú automobilový priemysel, elektronika a strojárstvo. Zdá sa, že v oblasti áut na elektrický pohon sa neočakáva žiadna veľká revolúcia, pretože tu stále existujú mnohé výzvy, ako je kapacita batérie a infraštruktúra. Tento pomalý prechod na inú technológiu však nezasiahne Slovensko, ktoré je jedným z najväčších producentov áut na obyvateľa na svete. Oblasťou, kde sa slovenskí návrhári a plánovači však majú čo učiť, je vplyv áut na urbanizmus. Nízkoemisné zóny, klesajúci počet parkovacích miest, pešie zóny a štvrte bez áut zatiaľ na Slovensku nepredstavujú závažný problém, ale v budúcnosti ich význam vzrastie.

Slovensko nepredpokladá, že by sa výskum a vývoj presunul zo západoeurópskych krajín na rozvíjajúce sa trhy. Vybudovalo si vlastnú výskumno-vývojovú základňu, pričom je pravdepodobné, že flexibilita, ktorá umožňuje okamžité zastavenie a opätovné naštartovanie výroby, sa stane veľkou výhodou pre spoločnosti.

20.07.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...