1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

TuCon, a.s.

tucon 17Kvalita na úrovni svetového štandardu

Spoločnosť TuCon patrí od svojho vzniku v roku 2009 do švajčiarskej stavebnej skupiny MARTI, ktorá pôsobí na trhu už vyše 100 rokov a združuje viac ako 80 spoločností. Žilinská firma patrí na Slovensku k najskúsenejším dodávateľom v oblasti podzemného staviteľstva a má silnú a stabilnú pozíciu aj v oblasti líniových inžinierskych a vodohospodárskych stavieb. Výstavbu podzemných diel, ako sú cestné a železničné tunely či iné technické diela, zastrešuje Divízia 30 – Podzemné stavby.

V oblasti inžinierskych stavieb sa sústreďuje hlavne na vodohospodárske stavby ako vodovody, kanalizácie, čistiarne odpadových vôd (ČOV), protipovodňové opatrenia, revitalizácie verejných priestranstiev a výstavbu, uzatváranie a rekultivácie skládok tuhého komunálneho odpadu. Všetky tieto aktivity zastrešuje Divízia 60 – Inžinierske stavby. Spoločnosť TuCon sa prioritne zameriava na Slovensko, ale pôsobí aj v Nemecku, Nórsku či vo Švajčiarsku, a v minulosti aj na Islande, v Českej republike, Grónsku, Bulharsku aj exotickom Bhutáne.

Dominujú verejní investori

Kľúčovými zákazníkmi spoločnosti TuCon sú verejní investori ako Národná diaľničná spoločnosť, vodárenské spoločnosti, samosprávy či Slovenský vodohospodársky podnik. Významnú časť zákaziek predstavujú tunelové projekty v zahraničí sprostredkované švajčiarskou skupinou MARTI, hoci momentálne tento podiel klesá v prospech domáceho trhu. Tento vývoj ovplyvňuje rastúci objem verejných zákaziek na Slovensku a úspešnosť spoločnosti vo verejných súťažiach v segmente podzemného staviteľstva a v oblasti inžinierskych stavieb. „Spolupracujeme aj s veľkými spoločnosťami v pozícii člena združenia alebo subdodávateľa. Snažíme sa maximálne využívať vlastné personálne a výrobné kapacity,“ približuje obchodný riaditeľ spoločnosti Ing. Igor Schnierer.

Firma v súčasnosti zamestnáva 350 ľudí. Vlastní rozsiahly park stavebných mechanizmov potrebných pre výstavbu tunelov a vodohospodárskych stavieb. Podľa Igora Schnierera patrí TuCon na základe počtu zamestnancov medzi stredne veľké stavebné firmy: „Kladieme dôraz na dobrú organizáciu práce, citlivý prístup k životnému prostrediu a budovanie dlhotrvajúcich vzťahov s partnermi na strane objednávateľov a dodávateľov.“

Projekty v Nórsku a Nemecku

Medzi najvýznamnejšie zahraničné tunelové projekty spoločnosti patrí realizácia tunela Solbakk, ktorý sa radí medzi najdlhšie podmorské cestné tunely na svete. Nachádza sa na juhozápade Nórska neďaleko mesta Stavanger. Aktuálne TuCon v Nórsku buduje tunel pre zásobovanie vodou pre mesto Oslo v rámci projektu Skullerud – Enebakkveien a druhým významným projektom je dvojkoľajový električkový tunel Løvstakken pri Bergene. „Na nemeckom trhu sa k našim najvýznamnejším projektom radí dvojrúrový železničný tunel Bibra s dĺžkou 6346 m, kde sme sa podieľali na razení a betonáži. Medzi posledné projekty patrí najdlhší diaľničný tunel Oberau v Bavorsku, ktorý sme realizovali v rokoch 2016 až 2020. Má dve paralelné rúry, každú dlhú približne 2800 metrov,“ konštatuje obchodný riaditeľ. Firma vlani v Nemecku ukončila aj stavebné práce na cestnom tuneli Rosenstein v Stuttgarte a obnove železničného tunela Petersberg.

Dva tunely v Prešove

Medzi aktuálne najvýznamnejšie tunelové projekty firmy na Slovensku patrí Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh, tunel Prešov, kde TuCon ako podzhotoviteľ realizuje pre Metrostav približne 50 % stavebnej časti tunela. V súčasnosti prebieha betonáž sekundárneho ostenia, pri ktorej podľa obchodného riaditeľa dosiahli zamestnanci v apríli výnimočný pracovný výkon: „Za 30 dní úspešne zabetónovali 30 blokov sekundárneho ostenia v požadovanej kvalite, čo predstavuje spolu 360 metrov.“ Významným úspechom v pôsobení firmy na slovenskom trhu je projekt Zhotovenie stavby Rýchlostná cesta R4 Prešov – severný obchvat, kde je TuCon členom víťazného združenia. „Prioritným stavebným objektom na tomto projekte je pre nás výstavba dvojrúrového tunela Bikoš v dĺžke 1125 m, kde pred niekoľkými týždňami začali raziace práce,“ dopĺňa Igor Schnierer.

Ku kľúčovým inžinierskym stavbám spoločnosti TuCon v roku 2019 sa radia „Aglomerácia Valaská – kanalizácia a ČOV“, ktorú firma realizuje v rámci združenia, preložka vodovodu DN1400 na projekte „Projektovanie a výstavba diaľnice D4, úsek Jarovce – Rača a rýchlostnej cesty R7, úsek Bratislava Prievoz – Holice“, dobudovanie kanalizácie a intenzifikácia čistiarne odpadových vôd v Dvoroch nad Žitavou či prvá etapa projektu „Zvýšenie bezpečnosti územia proti spätnému vzdutiu Malého Dunaja a Klátovského ramena z Váhu.“

Kvalita, termíny a nové technológie

Obchodný riaditeľ je s pôsobením firmy na slovenskom trhu spokojný. „V posledných rokoch rastie objem verejných zákaziek a naša spoločnosť zvyšuje úspešnosť v ich získavaní a upevňovaní si svojho miesta na trhu.“ Ak chce byť firma úspešná pri získavaní zákaziek, musí sa prispôsobiť požiadavkám trhu. Pri ich realizácii preto TuCon kladie vysoký dôraz na dodržiavanie environmentálnych a bezpečnostných opatrení. „V záujme šírenia dobrého mena spoločnosti a úspešnej realizácie stavebných diel sa snažíme garantovať objednávateľom kvalitu prevedenia a lehotu výstavby diela, používanie najnovších technológií a technologických postupov,“ hovori Igor Schnierer a dodáva: „TuCon je modernou a spoľahlivou stavebnou spoločnosťou a naším cieľom je ponúknuť realizáciu stavieb v segmente podzemných a inžinierskych stavieb so zárukou, že projekt bude dokončený včas a v kvalite, ktorá je porovnateľná so svetovým štandardom.“

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...