1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

MECOM GROUP s.r.o.

Mecom 15Spotrebitelia sa pri mäsových výrobkoch rozhodujú pre kvalitu

Hovoriť o spoločnosti  MECOM GROUP s.r.o., pôsobiacej v Lučenci a Humennom, znamená hovoriť o významnom členovi skupiny CARNIBONA GROUP. Tá vznikla v roku 2008 postupným zlučovaním významných mäsospracujúcich spoločností s dlhoročnou tradíciou na Slovensku, v Maďarsku a v Českej republike.

Dnes je jednou z najsilnejších a najrýchlejšie sa rozvíjajúcich spoločností v oblasti spracovania mäsa v stredoeurópskom regióne. Základnou prioritou  je stať sa preferovaným dodávateľom kvalitných mäsových výrobkov v strednej Európe a inšpirovať  spotrebiteľov  k príprave dobrého a chutného jedla.  Ladislav Čechovič, obchodný a marketingový riaditeľ CARNIBONA GROUP v rozhovore pre Priemysel Dnes hovoril nielen o postavení značky MECOM v rámci CARNIBONA GROUP, ale aj o rozvoji, úspechoch a budúcnosti mäsového segmentu u nás aj v Európe.

Keď sa v roku 2008 spoločnosť MECOM stala súčasťou CARNIBONA GROUP, nastala úplne nová éra v živote závodov. Priblížite proces prerodu zo samostatnej firmy na člena holdingovej štruktúry?

V prvom rade treba povedať, že CARNIBONA GROUP nevznikla zo dňa na deň, ale vytvárala sa postupným zlučovaním významných mäsospracujúcich závodov na Slovensku, v Maďarsku a Českej republike. V rámci holdingu sú dnes závody špecializované na výrobu vybraných produktových kategórií, pričom sa stále pracuje na ešte vyššej miere špecializácie. Každý závod v skupine má svoju nenahraditeľnú funkciu. Plzeň sa špecializuje hlavne na výrobku šuniek, párkovín a pečených mäsových výrobkov, Humenné na výrobu suchého sortimentu, údenín a slanín, Lučenec na výrobu párkovín, nátierok a sezónneho sortimentu ako gril a zabíjačka. V Szolnoku vyrábame salámy s ušľachtilou plesňou a v Békécsabe sa vyrábajú svetoznáme maďarské suché klobásy, ktoré sa do dnešného dňa vyrábajú pomalým, tradičným údenín na celých bukových polenách. Aktuálne holding má 5 fabrík s výrobnou kapacitou viac ako 10 000 ton za mesiac. Benefity z holdingovej štruktúry a riadenia sa prejavujú na všetkých úrovniach, od centrálneho nákupu top položiek až po spoločný vývoj nových produktov pre rôzne trhy. Aj závody MECOM GROUP teda vstupom do skupiny upravili svoje výrobné porfólio a ešte viac sa špecializovali. Celý koncern má dnes synergický efekt a v každej oblasti vie poskytnúť to najlepšie.

Keď sme pri tej špecializácii. MECOM sa zameriava  na tradičné slovenské chute, no prináša neustále novinky. Môžete povedať niečo o  jedinečnosti noviniek?

Naše produkty ako Malokarpatská saláma alebo Spišské párky budú pravdepodobne ešte dlho najpredávanejšími položkami na slovenskom trhu. To nás však ako hovoríte neodrádza od vývoja nových produktov a nespíme na vavrínoch. Ročne na trh uvedieme zhruba 20 nových produktov, čo je pomerne dosť. Veríme, že len inovatívnym prístupom si vieme udržať vedúce postavenie na trhu. Veľmi úzko spolupracujeme s dodávateľmi korenín na vývoji produktov, pričom sú to tak slovenské aj ako zahraničné spoločnosti. Kvalita a bezpečnosť produktov je pre nás prvoradá. Všetky naše závody sú certifikované podľa IFS, jedného z najprísnejších potravinových štandardov. Každoročne úspešne absolvujeme povinné audity, ako aj pravidelné či náhodné audity obchodných reťazcov a orgánov štátnej veterinárnej správy. Spolupracujeme len s overenými a spoľahlivými dodávateľmi, aby sme zabezpečili vysoký štandard našich produktov.

O kvalite značky MECOM hovorí aj fakt, že v roku 2015 ste už po druhý raz získali ocenenie Superbrands Award 2015. Môžete povedať o kritériách hodnotenia, aj o tom, čo pre vás ocenenie znamená?

Toto ocenenie udeľuje komisia odborníkov Brand Council, programu Slovak Superbrands. Medzinárodný program Superbrands vznikol pred viac ako pätnástimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele. Prvým bolo viesť do stredu pozornosti mimoriadne silné značky, druhým prezentovať pre účastníkov trhu, ktoré by sa radi rozvíjali a učili, značky hodné nasledovania. Odvtedy program získal celosvetové renomé a dnes je cena Superbrands Award uznávaná ako špeciálne ocenenie v 90 krajinách na piatich kontinentoch. O udelení Superbrands Award rozhoduje expertná skupina Brand Council na základe verejného prieskumu, realizovaného renomovanou agentúrou GfK. Komisiu tvoria najuznávanejší odborníci z oblasti marketingu, komunikácie a reklamy. Získaním ceny MECOM opätovne potvrdil svoje postavenie v skupine elitných značiek, ktoré reprezentujú úspešný rozvoj a dynamické vylepšovanie svojho imidžu v povedomí širokej verejnosti. Získané ocenenie je zároveň upevnením vnímanej kvality produktov a služieb, čo predstavuje výrazný signál pre zákazníkov.  O to viac sme hrdí, že sa nám toto prestížne ocenenie podarilo získať už po druhýkrát. Robíme všetko preto, aby sme budovali stabilnú a úspešnú značku, ktorá bude mať v povedomí spotrebiteľov dobré meno. Neustále sledujeme trendy a novinky v potravinárskom priemysle s cieľom vyhovieť potrebám zákazníkov. Práve ich priazeň a spokojnosť sú pre nás, výrobcu s dlhoročnou tradíciou na slovenskom trhu, prvoradé a smerodajné.

V júli ste predstavili nové PREMIUM výrobky spoločnosti. Sú známe vysokou kvalitou, ako ich vníma verejnosť?

Spotrebiteľ čoraz viac sleduje kvalitu nakupovaných potravín. Podľa našich posledných prieskumov až 9 z 10 opýtaných respondentov pravidelne číta informácie na etiketách. Z toho vyplýva, že je ochotnejší viac investovať do výrobkov s vyšším štandardom. Práve preto sme sa rozhodli uviesť na trh novú produktovú líniu s vysokým obsahom mäsa. V prvej vlne sme predstavili 7 nových produktov: 3 šunky, 2 suché salámy, párky a bacon. Všetky produkty majú vysoký podiel mäsa, sú vyrobené z kvalitného mäsa a vyberaných korenín, majú vynikajúcu chuť a vôňu a veríme, že každý si nájde svoj obľúbený produkt. Na príprave receptov s použitím týchto produktov sa podieľali známi slovenskí a českí šéfkuchári. V apríli sme spustili novú lifestylovú webstránku, kde spotrebitelia nájdu okrem množstva skvelých receptov aj veľa užitočných tipov a rád do kuchyne. Web má vynikajúcu návštevnosť a neustále nám rastie aj pomer vracajúcich sa užívateľov. Produkty sme podporili reklamnou kampaňou, vrátane TV podpory. Úspech nás povzbudil a na jeseň sú preto pripravené ďalšie produkty z rady PREMIUM.

Niekedy však kvalitný produkt nestačí. Dlho ste sa pokúšali získať ruský trh a potom prišli sankcie. Ako sa snažíte ich negatívny dopad eliminovať?

Samozrejme výpadok ruského exportu, ktoré tvorilo tretinu zahraničných predajov negatívne zasiahlo celý holding. Snažili sme sa hľadať alternatívne exportné trhy a tak isto posilniť naše pozície i predaje na domácich trhoch. Podarilo sa nám napríklad uzatvoriť nové kontrakty s obchodnými partnermi v Nemecku i Anglicku, tak z reťazcami ako aj s distribútormi. Ostali sme aktívni aj na východných trhoch, našli sme nové príležitosti v krajinách ako Azerbajdžan, Gruzínsko či Kazachstan. Určite sa posúvame ďalej do sveta.

S rastom kvality a rozširovania produktov rastú aj požiadavky na nové investície. Môžete o tých, ktoré boli najvýznamnejšie za posledné obdobie povedať viac?

Všetky nové investície a kontinuálna štandardizácia procesov v rámci holdingu smeruje k tomu, aby sme sa v horizonte 2 rokov stali výrobcom s najnižšími nákladmi v stredoeurópskom regióne. Nové investície smerovali a smerujú do troch hlavných oblastí. Prvé sú investície smerované k úspešnému absolvovaniu pravidelných auditov. Väčšinou ide o investície do výrobných priestorov ako aj do systému kontroly kvality. V poslednom polroku sme investovali do nových zariadení kontroly kvality, ktoré nám výrazne urýchlia denné chemické a mikrobiologické testovanie produktov. Asi pred mesiacom sme vytvorili moderné špecializované priestory na denné senzorické testovanie produkcie. Ďalším smerom sú investície smerované na neustále vylepšovanie efektivity výroby. Za posledný rok sme výrazne zvýšili efektivitu výroby v každej fabrike, ale ide o nepretržitý proces, ktorý si stále vyžaduje investície. V Békéscsabe pribudla nová plno automatická narážka, ktorá výrazne ovplyvnila efektivitu ako aj štandardizovala rozmery kalibrovaných suchých klobás.
Tretím segmentom sú investície do nových technológií a sú nevyhnutnosťou, ak naďalej chceme byť konkurencieschopný, prinášať na trh stále nejaké novinky, a to nielen v oblasti receptúr, ale aj produktových balení.

Kde vidíte značku MECOM za desať rokov? Aké sú plány spoločnosti na rozvoj, na výrobu, nové trendy aj vízie na rozvoj?

Veríme, že značka MECOM si udrží pozíciu trhového lídra na Slovensku a podarí sa jej ešte zvyšovať svoj trhový podiel. Znalosť značky bude naďalej rásť a veríme, že budeme stále obľúbenou značkou a prvou voľbou spotrebiteľov pri nákupe mäsových výrobkov. Radi by sme oslovili aj mladšie generácie a zvýšili znalosť značky aj vo vekovej kategórii do 25 rokov. V porovnaní s ostatnými sledovaným značkami mäsových výrobkov síce v tejto vekovej kategórii máme najvyššiu znalosť, ale znalosť značky MECOM je práve medzi mladými ľuďmi najnižšia oproti starším ročníkom. Budeme preto pokračovať v inovatívnom prístupne nielen pri vývoji nových produktov, ale aj marketingových aktivít. Naďalej budeme sledovať trendy v stravovaní, potravinárstve a obalovom dizajne, budeme počúvať našich spotrebiteľov. Jednou z hlavných úloh bude aj spracovávať a analyzovať dostupné trhové dáta a úzko spolupracovať s dodávateľmi. To všetko s cieľom vytvoriť a udržovať také produktové portfólio, aby sme boli každodennou súčasťou každej domácnosti.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...