1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

HORNBACH

HORNBACH pomáha domácim majstrom uskutočniť ich remeselné sny

HORNBACH je v povedomí domácich majstrov a profesionálov zvučnou značkou. Projektový market podporuje svojich zákazníkov súhrou troch faktorov – šírkou sortimentu, trvalo nízkymi cenami a odborným poradenstvom. Tento rok pritom spoločnosť oslávi 52 rokov od svojho založenia.

Dodnes zostala rodinnou a nezávislou firmou. Prevádzkuje 160 stavebných a záhradných marketov v deviatich európskych krajinách a zamestnáva viac ako 20-tisíc ľudí. Na Slovensku pôsobí HORNBACH už šestnásty rok, v štyroch prevádzkach (dve sú v Bratislave, po jednej v Košiciach a Prešove) zamestnáva viac ako 500 ľudí.

Domáci majstri a profesionáli nájdu v projektových predajniach HORNBACH všetko potrebné na to, aby mohli začať s realizáciou svojich projektov okamžite. Rovnaká pozornosť, snaha a starostlivosť sa preto venuje každej jednej položke v ponuke, či už ide o skrutku alebo murovací materiál. Zákazníci očakávajú tovar, ktorý ich presvedčí nielen svojou kvalitou, ale aj dostupnosťou väčšieho množstva tovaru. Predajne preto disponujú dostatočnými skladovými kapacitami, aby mohli byť dobre zásobené. Zákazník si tak môže nielen vybrať z pestrej ponuky tovaru, ale môže si byť istý, že daný predmet bude na sklade v dostatočnom počte.

Trvalo nízke ceny

Za úspechom spoločnosti stojí nielen široký sortiment a dostatočné skladové zásoby, ale aj jednoduchá cenová politika. HORNBACH dlhodobo uprednostňuje trvalo nízke ceny ponúkaného tovaru pred zľavovými akciami alebo akciovými nákupmi. Spoločnosť zaviedla aj efektívny systém hospodárenia s tovarom, ktorý sa stal základom pre optimálne vyťaženie jej skladov a nákupu tovaru presne podľa aktuálnej potreby. To umožňuje ponúkať tovar zákazníkom za tie najlepšie možné ceny bez čakania na zľavy alebo na iné zvýhodnenia.

V neposlednom rade je to odborné poradenstvo, ktoré spoločnosť úspešne uplatňuje vo svojom vzťahu k zákazníkom. Na kvalifikáciu zamestnancov, ktorí poskytujú odborné poradenstvo nielen domácim majstrom, ale aj školeným remeselníkom, sa kladie vysoký dôraz. Zamestnanci sa vzdelávajú v dlhodobom viacstupňovom internom programe. Ten sa dopĺňa externými odbornými školeniami, ktoré sa neustále aktualizujú a upravujú. Vďaka tomu sú pracovníci na predajniach schopní kvalifikovane poradiť aj s ohľadom na aktuálne trendy.

Inovácie pre moderný predaj

Spoločnosť HORNBACH už od svojich začiatkov, kedy otvorila prvú kombinovanú stavebnú a záhradnú predajňu (1968), neustále potvrdzuje schopnosť inovovať. Ako prvá otvorila veľkoplošný „stavebný hobby market“ (1980) a aj prvý stavebný „market“ s integrovaným Drive-in centrom (2003). Do tejto časti predajne môžu zákazníci prísť autom až k regálom a naložiť si svoj tovar pohodlne do auta. Firma udržuje takisto krok so stúpajúcimi nárokmi zo strany zákazníkov. Samozrejmosťou je preto digitalizácia formou online poradcov vrátane video návodov na domovskej stránke a e-shopu, ktorý je dostupný vo všetkých krajinách s pôsobnosťou HORNBACHu. V predajniach je k dispozícii bezplatná wi-fi a tiež zákaznícke počítače. Klienti si tak môžu priamo v predajni urobiť prieskum a cenové porovnanie produktov, alebo si vybraný tovar objednať v e-shope s dopravou priamo domov.

V predajniach HORNBACH nájdu moderné kúpeľňové a kuchynské centrum, železiarstvo, centrum farieb s vlastnou miešačkou farieb a výdajňu e-shopu. Spoločnosť je aj prvou zo segmentu hobby marketov, ktorá poskytla svojim zákazníkom možnosť samoobslužného nakupovania pomocou aplikácie HORNBACH s funkciou self-scan, vďaka ktorej si zákazníci tovar naskenujú sami už počas nakupovania.

Spoločenská zodpovednosť

Rodinná firma HORNBACH kladie dôraz na zodpovednosť za svoje okolie, spoločnosť a životné prostredie. Spolupracuje len s dodávateľmi, ktorí dodržiavajú prísne smernice týkajúce sa ochrany životného prostredia a trvalej udržateľnosti. V roku 2016, ako prvá spoločnosť na slovenskom trhu, dobrovoľne vyradila zo svojho sortimentu všetky výrobky s obsahom glyfosátu. Urobila tak hneď ako Medzinárodná agentúra pre výskum rakoviny zaradila glyfosát medzi pravdepodobné karcinogény. HORNBACH sa takisto zapája do viacerých projektov, v ktorých ako „projektový market“ pomáha zlepšovať životné prostredie. Na Slovensku podporuje iniciatívu Naše Mesto, ktorá prepája firmy, samosprávy a občiansky sektor s jasným cieľom – vyčistiť, skrášliť a viditeľne zlepšiť mestá, v ktorých žijeme.

Životné prostredie

Od roku 1996 sa HORNBACH aktívne angažuje aj v otázkach životného prostredia a sociálne udržateľného lesného hospodárstva. Ako prvý medzinárodný obchodný reťazec získal v roku 2007 uznávaný certifikát FSC®, ktorý spotrebiteľovi signalizuje, že ponúka produkty z dreva, ktoré pochádzajú z trvalo udržateľného využívania lesa alebo sú k lesom šetrné. Spoločnosť tiež dodržiava prepracovaný systém odpadového hospodárstva. Na všetkých svojich pobočkách sa usiluje o triedenie odpadu, druhotné využitie surovín, obmedzenie množstva odpadu, ktorý nie je možný zrecyklovať.

Obmedziť vznik odpadu sa HORNBACH snaží aj pri vývoji obalov, napríklad pre vlastné značky produktov. Priamo na predajniach vyzýva zákazníkov, aby sa tiež pripojili k tejto zelenej iniciatíve. V každej predajni sa nachádzajú odpadové nádoby určené na recykláciu papiera, plastu a skla. Zákazníci si môžu výrobky odbaliť priamo na predajni a majú záruku, že odpad z obalu bude správne zrecyklovaný. Na predajne môžu zákazníci priniesť aj staré elektrospotrebiče a batérie. HORNBACH zabezpečí ich ekologickú likvidáciu. Spolu s týmito opatreniami sa v posledných rokoch zrealizovalo niekoľko projektov, ktoré viedli k úspore energií v predajniach, napríklad LED osvetlenie, systém inteligentného riadenia budovy a podobne.

Zaujímavé fakty o spoločnosti HORNBACH:

-    Má 160 projektových marketov v 9 európskych krajinách.
-    Zamestnáva viac ako 20-tisíc zamestnancov.
-    Prvá kombinovaná stavebná a záhradná predajňa v Európe bola otvorená pred 52 rokmi v nemeckom Bornheime.
-    Stavebné a záhradné markety HORNBACH v Slovenskej republike majú rozlohu približne 15-tisíc m2, vďaka čomu patria medzi najväčšie projektové markety v Európe.
-    Dvakrát za rok predstavuje firma aktuálne trendy v bývaní – v spolupráci s renomovanými návrhármi vytvára dizajnové riešenia pre moderný interiér.
-    HORNBACH ako prvý úplne stiahol všetky pesticídy s obsahom glyfosátu zo svojej ponuky.
-    Ako prvá veľkopredajňa získala vysoko cenený certifikát FSC® z oblasti ekologicky a sociálne únosného lesného hospodárstva.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...