O realizácii širokorozchodnej rozhodne štúdia do polovice roka 2014
- Podrobnosti
- Kategória: Doprava
Bratislava - O začiatku realizácie štúdie uskutočniteľnosti projektu predĺženia širokorozchodnej železnice cez Slovensko až do Viedne rozhodne valné zhromaždenie spoločnosti Breitspur Planunsgesellschaft,
ktorú vytvorili železničné spoločnosti z Ruska, Ukrajiny, Rakúska a Slovenska.
"Valné zhromaždenie sa uskutočňuje v zmysle stanov spoločnosti, presný dátum zatiaľ stanovený nebol. Kedy by mala byť štúdia hotová bude stanovené v súťažných podkladoch," povedala pre TASR hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková.
S dokončením štúdie sa podľa informácii TASR počíta do konca tohto alebo najneskôr v prvej polovici budúceho roka. Materiál má posúdiť projekt predĺženia širokorozchodnej železnice v rozsahu dokumentácie pre strategické posúdenie vplyvov na životné prostredie, dokumentácie pre stavebný zámer, ako aj časti dokumentácie pre územné rozhodnutie.
Takisto by sa mala zaoberať umiestnením nového nákladného terminálu v regióne Viedeň-Bratislava. "Umiestnenie nákladného terminálu nebude vo Viedni, ako sa prezentuje v médiách, ale pravdepodobne v už existujúcom priemyselnom parku Kittsee alebo v Parndorfe. To by bola pre Rakúsko najlacnejšia a pre Slovensko najvýhodnejšia ekonomická, strategicko-geopolitická lokalizácia," povedala pre TASR advokátka Jana Martinková, ktorá sa tejto problematike dlhšie venuje, odvolávajúc sa na rakúske zdroje.
Podľa portálu pluska.sk Slovensko o projekt údajne bojuje najmä s Maďarskom, ktoré sa má o širokorozchodnú tiež zaujímať. Proti projektu sa stavia opozícia, SDKÚ i Most-Híd, ktorý sa obáva, že o zamestnanie prídu stovky ľudí zo súčasného prekladiska v Čiernej nad Tisou. "Spôsob rokovania, ktorý vedie premiér Robert Fico, zbaví v Čiernej nad Tisou tritisíc rodín existencie. Prečo nevieme dať podmienky, aby sa neoplatilo stavať železnicu do Viedne?" povedal pre portál pluska.sk podpredseda Mosta-Híd Zsolt Simon.
Odmietaním projektu z politických dôvodov by mohlo Slovensko stratiť, tvrdí naopak Martinková pre portál pluska.sk. "Odklonom cez Maďarsko by sme v Čiernej nad Tisou tak či tak prišli o pracovné miesta, lebo cez toto prekladisko by išlo oveľa menej tovaru, ktorý smeruje do západnej Európy."
Podľa predbežných štúdií by prevádzka širokorozchodnej priniesla Slovensku viac ako 8000 pracovných miest a výstavba železnice z Košíc do Bratislavy by na päť rokov zamestnala ďalších 2000 ľudí. Projekt nateraz má podporu vlády, ktorá má záujem na jeho úspechu. "Kto by chcel odstúpiť od projektu, nevníma realitu v medzinárodnom kontexte," povedal premiér Fico pre portál pluska.sk.
02.08.2013 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Úsek diaľnice pri Ružomberku chcú odovzdať do užív…
Category: Doprava
Ružomberok - Diaľničný úsek pri Ružomberku plánujú odovzdať do užívania motoristom do konca roka 2025. Po kontr…
Najväčší znečisťovatelia vlani znížili emisie CO2…
Category: Hospodárstvo
Brusel/Amsterdam - Najväčší holandskí priemyselní znečisťovatelia dokázali vlani znížiť svoje kombinované emisi…
Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair…
Category: Doprava
Rím/Dublin - Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair pre podozrenie z narušenia hospodárskej súťaže.…
Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej prac…
Category: Automobilový priemysel
Palo Alto - Americký výrobca elektromobilov Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej pracovnej sily. Vyplý…
Dolnokubínsky mestský výrobca tepla vlani ušetril…
Category: Energetika
Dolný Kubín - Dolnokubínsky mestský výrobca tepla Tehos vlani ušetril svojim odberateľom a štátu viac ako 1,3 m…
Pripojte sa: