1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Nová vizuálna identita: Najvýznamnejšia zmena imidžu značky DB Schenker po viac ako 10 rokoch.

DB schenker logoNový vizuálny dizajn odzrkadľujúci silné stránky spoločnosti • poskytovateľ logistických služieb v segmente B2B sa zameriava na emocionálnu príťažlivosť • väčšia rozmanitosť, relevancia a dostupnosť prostredníctvom výberu nových obrazových - farebných možností • nová definícia medzinárodnej značky skupiny DB

Spoločnosť DB Schenker sa rozhodla pre aktualizáciu vizuálnej podoby vlastnej značky. Nový vizuálny jazyk a dizajn popredného svetového poskytovateľa logistických služieb sa stáva skutočnosťou. Používanie značky sa prispôsobilo silným stránkam spoločnosti a základné prvky externej marketingovej komunikácie boli zásadným spôsobom zmenené. Ide o najrozsiahlejšiu zmenu komunikačného prostredia spoločnosti DB Schenker od jej spojenia so spoločnosťou Deutsche Bahn.

“Medzinárodné prostredie, tímová práca, inovácie a spoľahlivosť nás odlišujú od našej konkurencie. Naši zákazníci vedia čo pre nich môžeme urobiť a akým spôsobom posúvať ich podnikanie v pred. Prostredníctvom nášho nového vizuálneho jazyka budeme môcť zrozumiteľnejšie komunikovať naše silné stránky. Preto sme sa rozhodli pre výraznú zmenu pozície našej značky s cieľom výrazného odlíšenia vizuálnej stránky a pocitu z nej od uniformného sveta komunikácie spoločností poskytujúcich logistické služby. Nastal čas na zmenu myslenia značky a opustenie zabehnutých stereotypov” vysvetľuje Jochen Thewes – generálny riaditeľ DB Schenker. 

Ako prvé sme zmenili farebnú škálu: modrá farba signifikantne patriaca k nášmu priemyslu sa zmenila na modrozelenú, ktorá predstavuje svieži a modrený tón logistiky. Predstavením tohto nového farebného podpisu našej značky sa DB Schenker snaží zdôrazniť úsilie v budovaní trvalo udržateľného podnikania. Súčasne grafické prvky akým je napríklad “pulz” červená pomlčka umožňujú jasnú identifikáciu značky so skupinou DB.

“Naším cieľom nebolo zmeniť logo, ale zmena prostredia v ktorom je komunikované. Takto ostávame verní podstate značky a súčasne predstavujeme jej posun. Silné zameranie sa na emocionálnu stránku externej komunikácie dodáva celej zmene jedinečný punc, ktorý do teraz nebol súčasťou našej aktívnej komunikácie” upresňuje Rüdiger Vetter – vice prezident pre marketing v spoločnosti DB Schenker.

Nová vizuálna príťažlivosť sa odráža aj vo výbere motívov použitých fotografií. Súčasťou novej vizuálnej identity sú predovšetkým skutoční zamestnanci našej spoločnosti. Predstavujeme reálnych hrdinov logistiky v ich autentickom pracovnom prostredí a prirodzenom svetle. Tento odklon od stereotypných fotografií a zameranie sa na pohyb vo vizuáloch bol testovaný počas aktuálnej kampane #OurAnswerIsYes, ktorá sa stretla s veľmi pozitívnymi reakciami.

Niektoré fotografie boli realizované v spolupráci s Thomasom Straubom, fotografom pôsobiacim v Mníchove. Jeho schopnosti zachytiť príbeh sa dokonale zhodujú s novým dizajnom DB Schenker.
Logo DB Schenker, ako súčasť nového vnímania vizuálneho dizajnu dostáva väčšiu flexibilitu v používaní a biele pozadie sa stáva minulosťou. Rovnako je možné používať logo v rôznych farebných mutáciách a pozadiach.

Celkovo sa výrazne znížil podiel povinných prvkov komunikačných kampaní a reklamných motívov, čo poskytuje priestor pre zvýraznenie hodnôt značky. Čo umožňuje našej značke stať sa viac príťažlivou vo svete digitálnej komunikácie.

Prvé úvahy o potrebe úprave značky DB Schenker boli prezentované už v roku 2018, kedy spoločnosť začala aktívne pracovať na posilnení jej globálneho vnímania. Celý proces zmeny bol riadený v spolupráci s jednotlivými globálnymi divíziami. 

Súčasne, v spolupráci s agentúrou Conteam sídliacou v nemeckom Mainze, tím pod vedením Petra Schmidta navrhol novú pozíciu značky a predstavil ju materskej spoločnosti Deutsche Bahn AG.

„Načasovanie zmeny bolo skutočne ideálne. Na novom dizajne sme urobili kus dobrej práce a nový dizajn nám umožňuje slobodnejšie budovanie našej komunikačnej stratégie a jej trhovej pozície“, dodáva Rüdiger Vetter.

Predstavovanie nového živého dizajnu prebiehalo vo vnútri spoločnosti prostredníctvom prezentácií, webinárov a tréningov s cieľom zabezpečiť maximálnu možnú koordináciu pri predstavení zmien vo všetkých 130 krajinách sveta.

22.07.2020

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...