1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Nová trať môže skrátiť cestovanie z Nitry do Bratislavy pod 50 minút

Railway 1Nitra – Nitra by už o niekoľko rokov nemusela byť posledným krajským mestom, ktoré nemá priame železničné prepojenie s Bratislavou. Na problém už dlhšiu dobu upozorňuje predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK) Milan Belica i krajskí poslanci.

Absenciu železničného spojenia s hlavným mestom vytklo Zastupiteľstvo NSK aj v memorande, ktoré poslanci spoločne poslali ministerstvu dopravy. Okrem iného sa sťažovali aj na odkladanie výstavby rýchlostnej cesty R8, ktorá má spojiť mesto Nitra s regiónom hornej Nitry, či nulovú výstavbu diaľnic na území NSK.

Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) v piatok prišiel do Nitry s oboma štátnymi tajomníkmi i generálnymi riaditeľmi jednotlivých sekcií ministerstva. Na rokovaní s predstaviteľmi NSK a mesta Nitra uviedol, že ministerstvo už pracuje na príprave výstavby železničnej trate, ktorá by priame spojenie medzi Nitrou a Bratislavou umožnila.

Podľa Doležala je už hotová štúdia. „Zvažovali sa rôzne alternatívy, máme pripravené trasovanie a tento materiál pôjde na posúdenie Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP). Aby sme mali predstavu, ide o 27 kilometrov, ktoré budú so šiestimi mostmi a dvoma podjazdmi v hodnote 323 miliónov eur. To povedala štúdia,“ vysvetlil Doležal.

Podľa jeho slov nová trať môže významným spôsobom skrátiť cestovanie do Bratislavy. „V prípade tohto úseku úplne novej 27-kilometrovej trate aj bez rekonštrukcie zvyšku trate smerom na Bratislavu skrátime čas cestovania z Nitry do Bratislavy pod 50 minút. Momentálne sme dokončili štúdiu, ktorá posúdila varianty a konečne sa môžeme o niečom konkrétnom baviť. Vieme, že to bude 27 kilometrov, vieme, aké úseky tam budú a vieme, že to bude stáť 323 miliónov. Ja si tú sumu ani neviem predstaviť, ale O. K.,“ skonštatoval minister.

Kým dôjde k samotnej výstavbe, musí jej príprava prejsť viacerými fázami. Preto je podľa Doležala ťažké predpovedať, o koľko rokov by po trati mohli premávať prvé vlaky. „Nasledovať bude posúdenie ÚHP, v prípade pozitívneho hodnotenia sa posúvame do fázy posudzovania vplyv na životné prostredia, to je EIA. Potom pôjdeme do fázy územného rozhodnutia, majetkovo-právneho usporiadania, do fázy stavebného povolenia, do fázy verejného obstarávania, potom pôjdeme do výstavby a až potom sa bude strihať páska,“ dodal Doležal.

22.06.2021 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...