Nová trať môže skrátiť cestovanie z Nitry do Bratislavy pod 50 minút
- Podrobnosti
- Kategória: Doprava
Nitra – Nitra by už o niekoľko rokov nemusela byť posledným krajským mestom, ktoré nemá priame železničné prepojenie s Bratislavou. Na problém už dlhšiu dobu upozorňuje predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK) Milan Belica i krajskí poslanci.
Absenciu železničného spojenia s hlavným mestom vytklo Zastupiteľstvo NSK aj v memorande, ktoré poslanci spoločne poslali ministerstvu dopravy. Okrem iného sa sťažovali aj na odkladanie výstavby rýchlostnej cesty R8, ktorá má spojiť mesto Nitra s regiónom hornej Nitry, či nulovú výstavbu diaľnic na území NSK.
Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) v piatok prišiel do Nitry s oboma štátnymi tajomníkmi i generálnymi riaditeľmi jednotlivých sekcií ministerstva. Na rokovaní s predstaviteľmi NSK a mesta Nitra uviedol, že ministerstvo už pracuje na príprave výstavby železničnej trate, ktorá by priame spojenie medzi Nitrou a Bratislavou umožnila.
Podľa Doležala je už hotová štúdia. „Zvažovali sa rôzne alternatívy, máme pripravené trasovanie a tento materiál pôjde na posúdenie Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP). Aby sme mali predstavu, ide o 27 kilometrov, ktoré budú so šiestimi mostmi a dvoma podjazdmi v hodnote 323 miliónov eur. To povedala štúdia,“ vysvetlil Doležal.
Podľa jeho slov nová trať môže významným spôsobom skrátiť cestovanie do Bratislavy. „V prípade tohto úseku úplne novej 27-kilometrovej trate aj bez rekonštrukcie zvyšku trate smerom na Bratislavu skrátime čas cestovania z Nitry do Bratislavy pod 50 minút. Momentálne sme dokončili štúdiu, ktorá posúdila varianty a konečne sa môžeme o niečom konkrétnom baviť. Vieme, že to bude 27 kilometrov, vieme, aké úseky tam budú a vieme, že to bude stáť 323 miliónov. Ja si tú sumu ani neviem predstaviť, ale O. K.,“ skonštatoval minister.
Kým dôjde k samotnej výstavbe, musí jej príprava prejsť viacerými fázami. Preto je podľa Doležala ťažké predpovedať, o koľko rokov by po trati mohli premávať prvé vlaky. „Nasledovať bude posúdenie ÚHP, v prípade pozitívneho hodnotenia sa posúvame do fázy posudzovania vplyv na životné prostredia, to je EIA. Potom pôjdeme do fázy územného rozhodnutia, majetkovo-právneho usporiadania, do fázy stavebného povolenia, do fázy verejného obstarávania, potom pôjdeme do výstavby a až potom sa bude strihať páska,“ dodal Doležal.
22.06.2021 TASR
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Úsek diaľnice pri Ružomberku chcú odovzdať do užív…
Category: Doprava
Ružomberok - Diaľničný úsek pri Ružomberku plánujú odovzdať do užívania motoristom do konca roka 2025. Po kontr…
Najväčší znečisťovatelia vlani znížili emisie CO2…
Category: Hospodárstvo
Brusel/Amsterdam - Najväčší holandskí priemyselní znečisťovatelia dokázali vlani znížiť svoje kombinované emisi…
Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair…
Category: Doprava
Rím/Dublin - Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair pre podozrenie z narušenia hospodárskej súťaže.…
Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej prac…
Category: Automobilový priemysel
Palo Alto - Americký výrobca elektromobilov Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej pracovnej sily. Vyplý…
Dolnokubínsky mestský výrobca tepla vlani ušetril…
Category: Energetika
Dolný Kubín - Dolnokubínsky mestský výrobca tepla Tehos vlani ušetril svojim odberateľom a štátu viac ako 1,3 m…
Pripojte sa: