1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

NDS vyhlási súťaž na úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala v decembri

tunel 1Višňové – Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhlási ešte v decembri súťaž na zhotoviteľa 13,5-kilometrového (km) úseku diaľnice D1 od Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu.

Po prehliadke prieskumnej štôlne tunela Višňové o tom informoval minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ.

Odhadovaný čas výstavby moderného dvojrúrového tunela Višňové dlhého 7,5 km je podľa Figeľa 5 rokov. "To znamená v horizonte roku 2017 by dielo mohlo byť dokončené a odovzdané do užívania. Celkové náklady sa odhadujú na úrovni maximálne 900 miliónov eur. Hovorím to ako číslo, ktoré kombinuje štátnu a rezortnú expertízu a kombinuje v sebe náklady nielen na samotný tunel, ale aj ostatné komunikácie v celkovej dĺžke 13,5 km," skonštatoval Figeľ.

Súčasné pomery na stavebnom trhu, ale aj kvalitná a intenzívna súťaž môžu podľa Figeľa priniesť ďalšie úspory. "Nie je to fikcia, za štyri identické úseky Slovensko v tomto roku ušetrilo oproti PPP kontraktu nateraz 700 miliónov eur. Projekt sa pripravoval zhruba 30 rokov až po stavebné povolenie, ktoré bolo vydané v roku 2009. Realizácia štôlne začala v roku 1998 a stála do 66,38 milióna eur. Peniaze tu zatiaľ stoja a čakajú, lebo tá hodnota neprináša nový úžitok. Ale verím, že dobrou súťažou zhruba v horizonte júna budúceho roku, po doprojektovaní a predložení kvalitných ponúk, by mohol byť známy zhotoviteľ a následne realizovať túto výstavbu," uviedol Figeľ.

Zdôraznil, že intenzita dopravy na ceste I/18 cez Strečno každoročne stúpa. "Preto chceme tunel čím skôr postaviť a odľahčiť cesty I. triedy. Tento tunel nemá alternatívu, pretože je kľúčovým a dnes chýbajúcim bodom, ktorý výrazne zvýši priepustnosť cesty medzi Martinom a Žilinou," dodal Figeľ.

Úsek Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela má podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného (VÚD) Ľubomíra Palčáka veľký prínos hlavne z dopravného hľadiska. "Žilina je dnes gordický uzol v tranzitných prepravách a intenzita na súbežnej ceste I/18 je jedna z najväčších na cestách I. triedy. Je to okolo 26.000 vozidiel denne. Podľa našich prepočtov až 80 % tejto dopravy by mal stiahnuť nový úsek. Z toho by sa nakoniec mohol stať želaný stav, kedy cesta I/18 hlavne popod Strečno by slúžila len na prepojenie Martina so Žilinou, na čo bola aj pôvodne stavaná. Z pohľadu úspory času tento úsek veľmi výrazne skracuje dopravnú trasu, je to 15 minút pre osobné auto a 18 minút pre nákladné vozidlá," uzatvoril Palčák.

06.12.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...