NDS vyhlási súťaž na úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala v decembri
- Podrobnosti
- Kategória: Doprava
Višňové – Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhlási ešte v decembri súťaž na zhotoviteľa 13,5-kilometrového (km) úseku diaľnice D1 od Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu.
Po prehliadke prieskumnej štôlne tunela Višňové o tom informoval minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ.
Odhadovaný čas výstavby moderného dvojrúrového tunela Višňové dlhého 7,5 km je podľa Figeľa 5 rokov. "To znamená v horizonte roku 2017 by dielo mohlo byť dokončené a odovzdané do užívania. Celkové náklady sa odhadujú na úrovni maximálne 900 miliónov eur. Hovorím to ako číslo, ktoré kombinuje štátnu a rezortnú expertízu a kombinuje v sebe náklady nielen na samotný tunel, ale aj ostatné komunikácie v celkovej dĺžke 13,5 km," skonštatoval Figeľ.
Súčasné pomery na stavebnom trhu, ale aj kvalitná a intenzívna súťaž môžu podľa Figeľa priniesť ďalšie úspory. "Nie je to fikcia, za štyri identické úseky Slovensko v tomto roku ušetrilo oproti PPP kontraktu nateraz 700 miliónov eur. Projekt sa pripravoval zhruba 30 rokov až po stavebné povolenie, ktoré bolo vydané v roku 2009. Realizácia štôlne začala v roku 1998 a stála do 66,38 milióna eur. Peniaze tu zatiaľ stoja a čakajú, lebo tá hodnota neprináša nový úžitok. Ale verím, že dobrou súťažou zhruba v horizonte júna budúceho roku, po doprojektovaní a predložení kvalitných ponúk, by mohol byť známy zhotoviteľ a následne realizovať túto výstavbu," uviedol Figeľ.
Zdôraznil, že intenzita dopravy na ceste I/18 cez Strečno každoročne stúpa. "Preto chceme tunel čím skôr postaviť a odľahčiť cesty I. triedy. Tento tunel nemá alternatívu, pretože je kľúčovým a dnes chýbajúcim bodom, ktorý výrazne zvýši priepustnosť cesty medzi Martinom a Žilinou," dodal Figeľ.
Úsek Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela má podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného (VÚD) Ľubomíra Palčáka veľký prínos hlavne z dopravného hľadiska. "Žilina je dnes gordický uzol v tranzitných prepravách a intenzita na súbežnej ceste I/18 je jedna z najväčších na cestách I. triedy. Je to okolo 26.000 vozidiel denne. Podľa našich prepočtov až 80 % tejto dopravy by mal stiahnuť nový úsek. Z toho by sa nakoniec mohol stať želaný stav, kedy cesta I/18 hlavne popod Strečno by slúžila len na prepojenie Martina so Žilinou, na čo bola aj pôvodne stavaná. Z pohľadu úspory času tento úsek veľmi výrazne skracuje dopravnú trasu, je to 15 minút pre osobné auto a 18 minút pre nákladné vozidlá," uzatvoril Palčák.
06.12.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Úsek diaľnice pri Ružomberku chcú odovzdať do užív…
Category: Doprava
Ružomberok - Diaľničný úsek pri Ružomberku plánujú odovzdať do užívania motoristom do konca roka 2025. Po kontr…
Najväčší znečisťovatelia vlani znížili emisie CO2…
Category: Hospodárstvo
Brusel/Amsterdam - Najväčší holandskí priemyselní znečisťovatelia dokázali vlani znížiť svoje kombinované emisi…
Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair…
Category: Doprava
Rím/Dublin - Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair pre podozrenie z narušenia hospodárskej súťaže.…
Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej prac…
Category: Automobilový priemysel
Palo Alto - Americký výrobca elektromobilov Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej pracovnej sily. Vyplý…
Dolnokubínsky mestský výrobca tepla vlani ušetril…
Category: Energetika
Dolný Kubín - Dolnokubínsky mestský výrobca tepla Tehos vlani ušetril svojim odberateľom a štátu viac ako 1,3 m…
Pripojte sa: