1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Čína buduje 1900-kilometrovú trať pre superexpresy

railsLan-čou - Železničná trať pre superexpresy medzi mestami Lan-čou a Urumči na severozápade Číny, dlhá 1900 kilometrov, bude dokončená v októbri 2014.

Agentúra Sin-chua uvádza, že rýchlovlaky prekonajú vzdialenosť za osem hodín. Trať bude mať obrovský význam pre rozvoj obchodu v oblastiach, cez ktoré bude prechádzať.

Projekt sa nazýva aj Vysokorýchlostná hodvábna cesta. Pomenovanie dostala za svoju úlohu, ktorú bude zohrávať v preprave osôb a tovarov vnútri krajiny. Bude sa tiahnuť popri svetoznámej historickej obchodnej trase. Ľudia v mestách a obciach na nej dnes však rozvíjajú len lokálny obchod. V dávnejšej minulosti potrebovali karavány dva mesiace, aby sa dostali s tovarom na chrbtoch tiav z Lan-čou do Urumči a naopak.

Železničnú trať pre rýchlovlaky začali stavať tisícky ľudí v okrese Kao-tchaj (provincia Kan-su) v júni 2010. Miestami bude susediť s klasickou železničnou traťou, ktorá spojila obe mestá v roku 1962. Rýchliky na nej prekonajú vzdialenosť medzi východiskovou a cieľovou stanicou za 20 hodín. Stará trať zostane v prevádzke aj po októbri 2014. Len si obe oceľové nitky rozdelia úlohy. Na novú trať sa presunie najmä preprava osôb, stará železnica bude zabezpečovať dopravu nákladu.

Po starej trati sa prepraví potom ročne 424 miliónov ton surovín a tovarov, čo bude dvojnásobok jej súčasného výkonu.

Vďaka novej trati sa cestujúci zo severozápadu Číny dostanú do Pekingu za menej ako 24 hodín, hoci ich delí vzdialenosť 3000 km.

Ešte donedávna bolo cestovanie zo severozápadu Číny smerom k východnému pobrežiu zväčša jednosmernou záležitosťou. Kto raz oblasť opustil, zvyčajne sa nikdy už do nej nevracal.

Cestovanie vnútri Číny však bude od konca budúceho roku zaujímavé aj pre obyvateľov jej centrálnych a východných oblastí. Cesta na severozápad ich prekvapí a poteší historickými pamätihodnosťami, krásnou scenériou, exotickými tradíciami a nebudú mať obavy, že sa už nevrátia späť.

V mestách Lan-čou, Tun-chuang, Urumči sa ešte nachádzajú početné stopy z obdobia, keď Hodvábnu cestu intenzívne využívali karavány. Začínala sa v starobylom meste Čchang'an, ktoré sa časom premenovalo na Si-an. Hodvábna cesta bola dlhá viac ako 10.000 km. Na západe sa končila pri Stredozemnom mori, na juhu v Indii. Jej trasa v Číne merala 4000 km.

Za prvé štyri mesiace tohto roka navštívilo Tun-chuang 750.000 turistov a mestu priniesli príjmy 112 miliónov USD (84,46 milióna eur).

V priaznivých klimatických podmienkach na severozápade Číny sa darí ovociu a viniču. Ročne sa z oblasti dodáva smerom na východ 120.000 ton hrozna a na tisíckach hektárov sa pestujú stromy so šťavnatými plodmi vhodnými na výrobu džúsov.

Obe železničné trate budú mať veľký význam pre ďalší ekonomický rozvoj oblastí, do ktorých uľahčia prepravu osôb a zvýšia dodávky tovarov.

03.08.2013 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...