1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Zameranie Renaultu na značky s vyššou hodnotou sa vyplatilo v roku 2021

renault logo 300x200Paríž – Solídny výkon modelov Renault s vyššou hodnotou pomohol zmierniť celkový medziročný pokles globálneho predaja francúzskej automobilovej skupiny v roku 2021. To ukazuje, že jej zameranie na ziskovejšie modely sa vypláca.

Globálny predaj skupiny Renault v roku 2021 klesol už tretí rok po sebe, najmä pre problémy s dodávkami čipov. Generálny riaditeľ skupiny Luca de Meo, ktorý prešiel od stratégie zvyšovania objemu predaja k vytváraniu hodnoty, uviedol, že predaj osobných áut a ľahkých úžitkových vozidiel sa vlani znížil o 4,5 % na 2.696.401 kusov.

Predaj áut samotnej značky Renault pritom klesol o 5,3 %, zatiaľ čo predaj športového modelu Alpine v minulom roku vyskočil až o 74 %. Aj predaj lacnejšej značky Dacia vlani vzrástol, a to o 3,1 %, predaj značky Lada stúpol o 0,3 %.

Obchodný šéf značky Renault Fabrice Cambolive očakáva, že značka Renault v roku 2022 zaznamená rast čistého príjmu na model.

Predaj Renaultu na piatich hlavných európskych trhoch v Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Španielsku a v Spojenom kráľovstve aktuálne predstavuje 58 % z jeho celkového predaja, čo je o 6 bodov viac v porovnaní s rokom 2019 pred vypuknutím pandémie ochorenia COVID-19.

26.01.2022 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...