1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

VW plánuje používať pri výrobe 40 modelov niektoré spoločné komponenty

volkswagen_logo_bigMníchov - Nemecký koncern Volkswagen (VW) na budúci rok odštartuje najväčšie technologické zmeny vo výrobe za takmer dve desaťročia v rámci modernizácie modelu Audi A3.

Toto auto bude prvým z viac ako 40 modelov z produkcie VW, ktorý bude vyrobený aj z tzv. štandardných dielov ako sú náprava, podvozok, či riadenie. Nemecká automobilka odhaduje, že využívanie rovnakých komponentov pri výrobe niektorých modelov VW, Škoda či Seat jej pomôže znížiť náklady ročne o 5 miliárd eur. Analytici ale upozorňujú, že v prípade problémov tak bude musieť zvolávať do servisov viac vozidiel. Svoje o tom vie japonská Toyota.

Spoločná technológia sa bude používať pri výrobe 3,5 milióna malých a stredných vozidiel ročne. Má pomôcť Volkswagenu stať sa do roku 2018 najväčším a najziskovejším producenta áut na svete.

Nemecký koncern bude vďaka spoločnej technológii schopný vyrábať v jednom závode modely rôznych značiek. Volkswagen pritom neplánuje zatvoriť žiadnu továreň, ani prepúšťať zamestnancov, namiesto toho chce ušetriť peniaze tak, že zjednoduší a zrýchli montáž vozidiel.

"Prinesie to veľa výhod, napríklad skrátenie času montáže a väčšiu flexibilitu," uviedol šéf vývoja VW Ulrich Hackenberg.

VW vyčlenil 62,4 miliardy eur na nasledujúcich päť rokov na investície do závodov, vozidiel a vývoja.

"Program spoločných komponentov výrazne zlepší ziskovosť koncernu," domnieva sa Jürgen Pieper, analytik spoločnosti Bankhaus Metzler vo Frankfurte nad Mohanom. Odhaduje, že VW vďaka tomu ušetrí do roku 2016 až 5 miliárd eur.

Toyote však využívanie štandardných súčiastok spôsobilo veľké problémy. Japonská automobilka musela v uplynulých rokoch iba v USA zvolať do servisov viac ako 8 miliónov vozidiel pre problémy s náhlym zrýchlením. Navyše, vláda vo Washingtone jej udelila rekordnú pokutu 48,8 milióna USD (37,43 milióna eur) za to, že chyby spočiatku tajila a včas nezakročila.

Volkswagen chce novú technológiu zaviesť už na budúci rok vo svojich závodoch v nemeckom Wolfsburgu, Zwickau a Ingolstadte. Koncern sa k finančnej stránke projektu odmietol vyjadriť, analytici ale odhadujú, že náklady na úprava výrobných liniek sa budú pohybovať v rozmedzí 50 miliónov až 500 miliónov eur na jeden závod.

21.12.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...