1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Spoločnosť Volkswagen Úžitkové vozidlá dosiahla rekordný počet predaných vozidiel

volkswagen logo2Spoločnosť Volkswagen Úžitkové vozidlá dosiahla v roku 2011 doposiaľ najlepší výsledok predaja v celej svojej histórii. Celosvetovo bolo vyexpedovaných 528 800 ľahkých úžitkových vozidiel - oproti porovnateľnému obdobiu predchádzajúceho roka to predstavuje nárast o 21,4 percent (2010: 435 700).

„Po prvýkrát sme predali výrazne viac ako pol milióna ľahkých úžitkových vozidiel“, zdôrazňuje Harald Schomburg, člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen Úžitkové vozidlá zodpovedný za predaj a marketing. „Naše výrobky dosahujú tak na našom domácom európskom trhu ako aj na trhoch mimo Európy trvalý rast s dvojcifernou mierou rastu.“

• Modelový rad Caddy si polepšil o 24,7 percent, čo predstavuje 160 600 celosvetovo vyexpedovaných vozidiel (2010: 128 800).
• Modelový rad T5 zaznamenal so svojimi variantmi Transporter, Caravelle, Multivan a California nárast predaja o 5,2 percent na 155 800 celosvetovo predaných vozidiel (2010: 148 100).
• Crafter zaznamenal s počtom 39 600 celosvetovo vyexpedovaných vozidiel nárast predaja o 5,7 percent (2010: 37 500).
• Pick-up Amarok strojnásobil svoj celosvetový objem predaja na 66 500 vozidiel (2010: 22 500).
• Ľahký pick-up Saveiro zaznamenal v počte predaných vozidiel nárast o 11,5 percent na 81 200 kusov (2010: 72 800).
• Klasický transportér T2 si s počtom 25 100 predaných vozidiel pohoršil oproti predchádzajúcemu roku o 3,6 percent (2010: 26 100).

V západnej Európe si značka Volkswagen v roku 2011 s výrazným nárastom predaja o 17,9 percent opätovne upevnila svoje vedúce postavenie na trhu a predala svojim zákazníkom 289 750 ľahkých úžitkových vozidiel (2010: 245 700). „V Európe sme v roku 2011 zaznamenali trikrát vyššiu dynamiku rastu ako celkový trh“, podčiarkuje Schomburg. „Náš rekordný predaj nemá len konjunkturálne dôvody, ale jednoznačne zaň vďačíme našim výkonným a efektívnym produktom ako aj práci nášho angažovaného a špecializovaného tímu predajcov.“

Dobré výsledky predaja dosiahla spoločnosť Volkswagen Úžitkové vozidlá aj v regióne strednej a východnej Európy. Počet vyexpedovaných vozidiel tu vzrástol o 36,6 percent na 36 500 ľahkých úžitkových vozidiel (2010: 26 700). Na medzinárodných trhoch zaznamenala spoločnosť Volkswagen Úžitkové vozidlá v roku 2011 nadproporcionálny rast. Vyzdvihnúť tu treba Afriku (+89 percent), Austráliu (+45 percent) a Áziu-Pacifik (+48 percent). V južnej Amerike dosiahla spoločnosť Volkswagen Úžitkové vozidlá rast predaja o 20,9 percent na 137 400 predaných vozidiel - najdôležitejšími trhmi tu boli Brazília s nárastom o 14,6 percent ako aj Argentína, kde sa predaj zvýšil o 77 percent.

„Suma sumárum možno konštatovať, že v roku 2011 zaznamenala naša značka vo väčšine regiónov sveta dvojciferný nárast predaja. Na mnohých trhoch sme navyše dosiahli historické maximá – a to nielen pri predaji, ale aj čo sa týka podielov na trhu. Vstupujeme do nového roku s dobre naplnenými knihami objednávok, ktoré prevyšujú dokonca čísla z konjunkturálneho roku 2007“, hovorí Schomburg. „Vďaka nášmu medzinárodnému zameraniu sme dobre pripravení na šance, ale aj možné riziká v roku 2012.“

22.02.2012

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...