1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Predaj áut na Slovensku sa ustálil

car_factory_bigBratislava - Od začiatku tohto roka až do konca júla sa v SR celkovo zaregistrovalo 39.766 osobných vozidiel, čo predstavuje nárast o 19,41 % oproti rovnakému obdobiu 2010, keď ich pribudlo 33.301. Registrácie malých úžitkových vozidiel klesli za 7 mesiacov tohto roka oproti rovnakému obdobiu vlani o 26,33 %.

Poradie najžiadanejších značiek nových osobných automobilov na slovenskom automobilovom trhu za 7 mesiacov tohto roka vedie opäť Škoda s trhovým podielom 20,25 %. Druhým najžiadanejším automobilom bol Volkswagen s podielom 7,84 %, tretím Kia so 7,00 %.

Pri malých úžitkových vozidlách si značky udržali pozície na prvých štyroch miestach. Na prvom skončil Fiat s podielom 22,25 %, za ním nasledujú Peugeot s 17,92 % a Citroën so 14,92 %, štvrtý bol Renault s 8,94 %.

Za január až júl 2011 zaregistrovali tiež 300 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2), čo je o 15,83 % viac ako za rovnaké mesiace vlani. Najväčší podiel na trhu má Iveco s 54,67 %, druhé miesto si udržal MAN s 12,00 % a tretie miesto obsadilo Mitsubishi-Fuso s 7,33 %.

Počet registrácií nových nákladných automobilov nad 12 ton (kategória N3) za prvých 7 mesiacov zaznamenal nárast o 118,71 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka pri odbyte spolu 1940 vozidiel uvedenej kategórie. Najväčší podiel na trhu a prvé miesto zaujalo Volvo s 23,66 %, druhé miesto obsadila Scania s 18,04 % a tretie Mercedes-Benz s 15,67 %.

Za sledované obdobie zaregistrovali aj 125 nových autobusov (kategória M2 a M3), čo je medziročne menej o 54,55 %. Vedie tradične Irisbus s podielom 68,00 %, druhé miesto obsadil SOR s 10,40 % a na tretie miesto postúpil Mercedes-Benz so 6,40 %.

11.08.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...