1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Predaj áut firmy Volvo vzrástol v novembri o 22 %

volvo-logo Štokholm - Predaj úžitkových áut švédskej spoločnosti Volvo vzrástol v novembri medziročne o 22 %, keď firmu podporil najmä zvýšený dopyt v Severnej Amerike.

Firma Volvo, ktorá okrem rovnomennej značky predáva svoje vozidlá aj pod značkami Renault, Mack, UD Trucks a Eicher, informovala, že na severoamerickom trhu sa predaj zvýšil až o 75 %. V Európe predala minulý mesiac medziročne o 12 % áut viac a o rovnaké percento sa zvýšil predaj aj v Ázii. Celkovo spoločnosť predala v novembri 22.440 vozidiel.

"Výsledok je o niečo lepší, než sme pôvodne očakávali," povedal Hampus Engellau, analytik z Handelsbanken Capital Markets, podľa ktorého analytici počítali s objemom predaja na úrovni 22.000 áut.

Výrobcovia nákladných áut zaznamenali po skončení krízy z roku 2008 v nasledujúcom roku výrazný rast predaja, ale nové obavy zo spomaľovania rastu ekonomiky a dlhová kríza v eurozóne výhľad na ďalšie obdobia opäť zhoršili.

Začiatkom decembra firma Volvo informovala, že pre zamestnancov v divízii Renault Truck zavedie skrátený pracovný týždeň, aby sa pripravila na očakávaný pokles dopytu na trhoch.

Podrobnosti neuviedla, no novembrové výsledky ukázali, že predaj značky Renault klesol v Európe o 6 %. Predaj tejto divízie klesol aj v Južnej Amerike, naopak v Ázii sa zvýšil.

20.12.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...