Čína prestane podporovať zahraničné investície do automobilového priemyslu
- Podrobnosti
- Kategória: Automobilový priemysel
Peking - Čína chce, aby zahraničné investície do jej automobilového priemyslu v budúcnosti viac smerovali do "zelených" technológií. O tomto zámere v piatok (30. 12.) informovali štátna komisia pre rozvoj a reformy NDRC a ministerstvo obchodu v spoločných pravidlách pre priame zahraničné investície. Peking chce tiež zrušiť "podporu pre zahraničný kapitál v oblasti výroby áut", citovala dokument tlačová agentúra Sin-chua.
Zahraničné automobilky, ako sú Volkswagen, Toyota a Honda, majú na čínskom trhu spoločný podiel vyše 60 % a akékoľvek obmedzenie ich investícií v budúcnosti by malo ďalekosiahle následky. "Vláda chce prestať podporovať zahraničný kapitál smerujúci do výroby áut, pretože je potrebný zdravý vývoj domácej automobilovej produkcie," uviedla Sin-chua bez uvedenia detailov.
Niektorí odborníci ešte v piatok varovali pred neprimeranými reakciami na vyhlásenia Pekingu. Vláda chce podľa analytika LMC Automotive Marvina Zhua zvýšiť šance domácich výrobcov na trhu s elektromobilmi a hybridmi. "Myslíme si, že nové pravidlá ukazujú len zámery čínskej vlády, ale zrejme nijako výraznejšie neovplyvnia zahraničné automobilky v Číne."
Je možné, že od 30. januára 2012, keď nové pravidlá nadobudnú platnosť, sa už nebudú udeľovať povolenia na vznik spoločných podnikov čínskych a zahraničných automobiliek, uviedol pre agentúru DPA nemenovaný analytik z odvetvia. Za nepravdepodobné však považuje, že by existujúce podniky, ktoré majú v Číne zahraničné automobilky spoločne s domácimi, nemohli rozširovať svoje kapacity. "Väčšina zahraničných výrobcov je už dávno v Číne zastúpená a nemalo by sa ich to nijako dotknúť. Problémy by mohol mať len Renault a niektoré luxusné značky ako Landrover alebo Jaguar, pokiaľ ešte čakajú na povolenia pre svoje plánované závody."
Podobne reagoval aj americký koncern General Motors (GM). "Očakávame len minimálny negatívny vplyv nových pravidiel na budúce plány GM na expanziu v Číne," citovala stanovisko koncernu agentúra Bloomberg.
Zahraničné značky zrejme budú aj naďalej dominovať na čínskom trhu. Vláda dúfala, že výmenou za investičné stimuly získa prístup k najmodernejším technológiám v automobilovom priemysle. Táto nádej sa celkom nenaplnila, keďže ešte stále neexistuje žiadna medzinárodne úspešná čínska automobilová značka. "Nechcú urobiť tú istú chybu v oblasti elektromobilov a hybridov," myslí si Marvin Zhu.
02.01.2012 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Mesto Partizánske chce zabezpečiť časť tepla z geo…
Category: Energetika
Partizánske - Časť výroby tepla pre odberateľov chce mesto Partizánske zabezpečiť z geotermálnej energie. Možno…
Mesto Komárno zmodernizovalo väčšinu verejného osv…
Category: Energetika
Komárno - Mesto Komárno za posledné dva roky zmodernizovalo takmer 4000 svietidiel verejného osvetlenia. Ako uv…
Skupina Renault v 1. štvrťroku zvýšila tržby o 1,8…
Category: Automobilový priemysel
Paríž - Francúzska automobilová skupina Renault predala v prvom štvrťroku 549.099 vozidiel a jej tržby v medzir…
V prvom kvartáli vybavilo popradské letisko o 60 %…
Category: Doprava
Poprad - V prvom kvartáli tohto roka vybavilo popradské letisko o 60 % viac cestujúcich ako vlani. Vedenie na s…
Adient ruší pracovné miesta v Európe, presúva ich…
Category: Automobilový priemysel
New York/Dublin - Spoločnosť Adient, dodávateľ sedadiel pre automobilky v pondelok oznámila, že v snahe znížiť…
Pripojte sa: