1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Starý most by malo dať dole zahraničné konzorcium

bratislava stary mostBratislava – Bratislavský Starý most zrejme nedá dole slovenská firma, ale medzinárodné konzorcium.

Do súťaže na zhotoviteľa prvej etapy Nosného systému Mestskej hromadnej dopravy (NS MHD), ktorú mesto vyhlásilo koncom januára, totiž musí uchádzač doložiť trojročné referencie s mostnou stavbou.

 

"V rámci Slovenska sa žiadne takéto dielo za posledné tri roky nerealizovalo. Prihlásiť sa teda domáca firma nemôže, pretože nesplní požiadavku," vysvetlil na dnešnej tlačovej konferencii primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Do úvahy sa berú referencie na stavbu cez rieku širokú 300 metrov za roky 2010, 2011 a 2012.

"Je to veľmi prísna požiadavka. Keď sme si mapovali túto situáciu, čo sa vlastne za tri roky v Európe urobilo, boli sme prekvapení, že rieka Dunaj je fenomén. Čiže projekty sú z Maďarska, Srbska, ale aj z Ukrajiny a Ruska," doplnil primátora hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser.

Mesto preto predpokladá, že sa budú vytvárať medzinárodné konzorciá, kde budú zastúpené aj domáce firmy. "Naše stavebné firmy sa tam nájdu, ale manažovanie takéhoto rozsiahleho projektu si vyžaduje, aby to bol niekto zo zahraničia," doplnil Schlosser.

Ak predloží uchádzač žiadané referencie a prihlási sa, rozhodovať bude podľa primátora už len cena. Súťažné podklady si zatiaľ prevzalo 40 záujemcov, z toho siedmi boli fyzické osoby. Mesto už dosiaľ dostalo aj dve žiadosti o vysvetlenie. Súťažné podklady poskytuje do 14. februára.

"Máme záujem, aby tento tender bol maximálne transparentný a nespochybniteľný, lebo by sme ho chceli ukončiť do polovice roku," zdôraznil Ftáčnik. Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 20. marca do 10.00 h a obálky plánuje otvárať výberová komisia o deň neskôr. Komisia by mala byť zložená z odborníkov a poradný hlas v nej budú mať aj poslanci mestského zastupiteľstva.

Víťaz by mal potom nosný systém stihnúť vybudovať do 24 mesiacov, peniaze z EÚ treba totiž vyčerpať do konca roka 2015. "Odplavovanie konštrukcie Starého mosta sa dá robiť iba na jeseň alebo na jar. Prvé vhodné podmienky sú teda na jeseň 2013," dodal Ftáčnik s tým, že prekvapiť môže hladina Dunaja. Majú preto časovú rezervu pol roka.

Hodnota zákazky, ktorú chce mesto financovať z eurofondov z Operačného programu Doprava, je 68.144.000 eur bez DPH. Bratislavská samospráva má z toho uhradiť päť percent, ďalších desať percent zaplatí štát. Najväčšia časť ide na rekonštrukciu Starého mosta, oceľová konštrukcia by mala stáť 35 miliónov eur bez DPH. Okrem mosta sa má vybudovať nová koľajová dráha v úseku Bosákova ulica - Šafárikovo námestie, rozšíriť estakáda Einsteinova a vybudovať nová pri bývalom štadióne Artmedia.

Mesto chce neskôr vyhlásiť aj druhý tender, a to na externý stavebný dozor, čo bola požiadavka Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR. "Môže to byť aj naša firma Metro, ale musí obstáť v súťaži," dodal Ftáčnik.

Celý projekt chce mesto Bratislavčanom odprezentovať v pondelok (18.2.) o 18.00 h v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca.

18.02.2013 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...