1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Slovenské lodenice Komárno rokujú o pomoci až na úrovni vlády

lodeniceKomárno – Vedenie Slovenských lodeníc Komárno (SLK), a. s., rokuje o možnostiach pomoci až na úrovni vlády, povedal v Komárne generálny riaditeľ spoločnosti Peter Bulla po rokovaní s predstaviteľmi Odborového zväzu KOVO, primátorom Komárna Antonom Marekom, riaditeľkou úradu práce Gabriellou Nagy a niekoľkými poslancami Národnej rady SR.

„Situácia sa nám vyhrocuje. Projekty, ktoré sme vedeli realizovať za šesť týždňov, nám končia a nedarí sa nám získať nové zákazky. Všetci sme sa spoločne zhodli na tom, že máme eminentný záujem pomôcť tomu, aby SLK naďalej vykonávali svoju činnosť, aby naďalej vyrábali lode, pretože vedia vyrábať lode tak kvalitne, že máme odberateľov v Nemecku,“ konštatoval Bulla.

Podľa slov predsedu OZ KOVO Emila Machynu zo SLK má odísť 200 zamestnancov, na ktorých je naviazaných ďalších 250. Okrem toho v maďarskej Nokii príde o prácu zhruba 800 ľudí zo Slovenska. Nezamestnanosť v regióne by stúpla k 25 % a nových pracovných miest je veľmi málo.

„Sme presvedčení, že taký zamestnávateľ ako lodenice Komárno, ktorý má dlhoročnú históriu, si zaslúži aj trochu inú pozornosť a z pohľadu nielen ekonomického, ale aj sociálneho," povedal predseda OZ KOVO, podľa ktorého hľadali možnosti aj cez vládu a štátne inštitúcie, akou je napríklad Eximbanka, akým spôsobom by bolo možné nájsť riešenie na to, aby výroba mohla ďalej pokračovať.

„Krátkodobý horizont riešenia je zhruba jeden mesiac, to je marec. A taký najdlhší horizont je koniec apríla. Ak sa do toho termínu nenájdu riešenia, tak ten stav môže nastať a to hromadné prepúšťanie môže byť skutočnosťou, čo my určite nechceme,“ zdôraznil Machyna.

Bulla poznamenal, že v rámci Európy vyrábajú SLK malé morské nákladné lode, v prípade ktorých už neexistuje v Európe konkurencia, pretože všetci výrobcovia skrachovali. Dodal, že je to možno aj trošku súčasť európskej politiky o nepodpore v tejto oblasti.

„Otázka je, kedy sa v rámci Európy začnú poskytovať dlhodobé úvery, pretože taká loď, ktorá stojí 6 miliónov eur, sa nenakupuje z lacných peňazí, to by vám rentabilita nikdy nedovolila. Úvery sa poskytujú na 10 - 15 rokov. Trhový potenciál pre túto oblasť existuje a viacerí vedia potvrdiť, že SLK majú výhodu v kvalite vyrábaných lodí v porovnaní s konkurenciou," konštatoval riaditeľ SLK.

Vláda SR podľa jeho vyjadrenia má záujem hľadať riešenie a záujem pomôcť SLK. "Potrebujeme určitý čas na komunikáciu na nájdenie správneho riešenia. Eximbanka môže byť jedným z nástrojov pomoci, nie jediným,“ zdôraznil generálny riaditeľ, ktorý 21. februára oznámil, že v priebehu troch mesiacov sa rozhodne o osude SLK. Na úrad práce lodenice ohlásili preventívne hromadné prepúšťanie 300 pracovníkov k 30. septembru.

01.03.2012 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...