1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Prevádzkovatelia tankerov zažívajú najhoršie obdobie od roku 1997

tanker1New York - Najnižší objem dovozu ropy do Číny z oblasti západnej Afriky v posledných dvoch rokoch obmedzuje dopyt po tankeroch na tejto trase, čo pre lodiarske firmy znamená predĺženie obdobia enormne nízkych prepravných sadzieb.

Vzhľadom na ich vývoj by tento rok mali dosiahnuť najnižšiu úroveň minimálne od roku 1997.

Na základe plánov nakládky a prieskumu Bloombergu medzi obchodníkmi čínske rafinérie plánujú tento mesiac nakúpiť o 28 % menej ropy zo západnej Afriky než v septembri minulého roka. To je najnižší objem od augusta 2011, keď sa začalo s evidenciou týchto údajov. Dôvodom je, že Čína stále viac uprednostňuje lacnejšiu ropu z Blízkeho východu, čím však aj skracuje dĺžku trasy pre prepravné firmy.

Takýto vývoj nepriaznivo zasahuje do akcií lodiarskych spoločností. Hodnota akcií spoločnosti Frontline, ktorá prevádzkuje najväčší počet tankerov na svete (kontroluje 32 supertankerov), klesne podľa analytikov do 12 mesiacov o 35 %.

Tento rok už hodnota akcií firmy Frontline klesla o 21 % na 14,70 nórskej koruny (1,84 eura) za akciu. Do 12 mesiacov by podľa analytikov mala klesnúť až na 9,49 NOK/akcia. Spoločnosť, ktorú založil nórsky miliardár John Fredriksen, by mala tento rok prehĺbiť čistú stratu na 144,7 milióna USD (109,85 milióna eur). Hodnota akcií firmy Euronav so sídlom v Antverpách, ktorá vlastní 13 supertankerov, by mala do 12 mesiacov klesnúť zhruba o 24 % a jej tohtoročná strata sa odhaduje na 85,1 milióna USD.

07.09.2013 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...