1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Práce na obchvate Žiaru nad Hronom pokračujú podľa plánu

geodezia meranieBratislava - Práce na polovičnom profile obchvatu mesta Žiar nad Hronom, ktoré sa začali v októbri 2012, pokračujú podľa plánu.

Takmer šesť kilometrov dlhý úsek rýchlostnej cesty R2, ktorý je spolufinancovaný z Operačného programu Doprava (OPD), by mal byť dokončený do októbra 2014.

Už v júli sa ukončil archeologický prieskum a spracúva sa záverečná správa. Realizuje sa tiež geotechnický monitoring. "Na cestných objektoch pokračujú práce na odhumusovaní a odvoze humusu, výkopové práce, odkopávky a prekopávky, odvoz nevhodnej zeminy na skládku, sanačné opatrenia a budovanie štrkových pilót. Zároveň sa ukončili práce na prístupových cestách na stavenisko," priblížil hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík.

Hlavným cieľom projektu je zabezpečiť bezpečné, kapacitné a rýchle cestné prepojenie v tomto úseku s vyššou úrovňou komfortu. Vybudovaním obchvatu sa preberie časť najmä nákladnej dopravy z cesty I/50, ktorá je súčasťou medzinárodnej cesty E 572 a cesty I/65, pričom súčasne sa odľahčí aj doprava v meste. Plynulým napojením na sprevádzkovaný úsek rýchlostnej cesty R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie bude slúžiť najmä na odklon tranzitnej dopravy mimo zastavané územie Žiaru nad Hronom a súčasne poskytne tranzitnej doprave možnosť dopravného napojenia na rýchlostnú cestu R1 v smere západ – východ.

Obchvat Žiaru nad Hronom začína križovatkou Lovčica-Trubín, pokračuje západne od mesta a končí napojením na rýchlostnú cestu R1 križovatkou Lovča. Zmluvná cena výstavby úseku je 26,166 milióna eur bez DPH. Investor NDS ju financuje z fondov Európskej únie (85 %) a štátneho rozpočtu (15 %).

22.08.2013 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...