1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Oba úseky D1 Jánovce – Jablonov si vyžiadajú 186 miliónov eur

geodezia meranieBratislava – Oba úseky diaľnice D1 Jánovce – Jablonov, spolufinancované z Operačného programu Doprava (OPD), by sa mali postaviť za 186 miliónov eur.

"Zmluvná cena na prvý úsek je 60 miliónov eur a na druhý úsek 126 miliónov eur," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík.

"Práce na prvom úseku pokračujú na hlavnej trase budovaním násypov a zárezov a zhutňovaním podložia a na mostných objektoch montážou podperných konštrukcií a debnení a armovaním," priblížil.

Na druhom úseku stavebné práce momentálne prebiehajú na privádzači Levoča budovaním násypov v hlavnej trase a zakladaním niektorých mostných objektov. "Schválenie financovania z Európskej komisie očakávame do konca augusta 2013," avizoval Jánošík.

Prvý úsek D1 Jánovce – Jablonov sa začína na križovatke Spišský Štvrtok a končí sa pred križovatkou Levoča napojením na druhý úsek stavby. Z južnej strany je trasa ohraničená obcami Spišský Štvrtok, Iliašovce, Kurimany a zo severu Štvrtockým lesíkom. Úsek v dĺžke 9 km začali zhotovitelia - Váhostav – SK, a. s., Bögl a Krýsl, k. s. budovať v júni 2011 a podľa zmluvy by mal byť dostavaný v roku 2014.

Druhý úsek D1 Jánovce – Jablonov je dlhý 9,54 km a privádzač Levoča má dĺžku 985 m. Stavba sa napája na predchádzajúci úsek pred križovatkou Levoča z južnej strany mesta Levoča. Pod úpätím vrchu Šibenik vstupuje do rovnomenného tunela. Úsek končí priamo napojením na ďalší úsek D1 Jablonov – Studenec pri obci Nemešany. Zhotoviteľmi stavby  sú spoločnosti Eurovia SK, a. s., Eurovia CS, a. s., Stavby mostov Slovakia, a. s. S výstavbou druhého úseku sa začalo v júni minulého roku a ukončená by mala byť podľa zmluvy v júli 2015.

Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.

Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc

09.08.2013 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...