1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Toyota chce do r. 2015 predávať na reformujúcich sa trhoch 50 % produkcie

toyota logo on carTokio - Japonská automobilka Toyota Motor plánuje do roku 2015 uviesť na reformujúcich sa trhoch osem menších modelov. Cieľom je zvýšiť svoj podiel na týchto trhoch a priblížiť sa k najúspešnejším hráčom na nich, akými sú Volkswagen, Hyundai a General Motors. Uviedla to dnes japonská automobilka.

Toyota sa snaží znížiť závislosť od rozvinutých trhov Severnej Ameriky, Európy a Japonska, kde už nemôže očakávať výraznejší rast a pozornosť chce zamerať na rastové trhy ako Čína, India a Brazília.

Viceprezident Toyoty Jukitoši Funo dnes novinárov informoval, že do roku 2015 chce spoločnosť predávať na spomínaných trhoch 50 % svojej svetovej produkcie. V roku 2011 to bolo 45 % a v roku 2000 okolo 18,6 %. S cieľom znížiť výrobné náklady firma plánuje v reformujúcich sa krajinách výrazne posilniť výskum a vývoj, ako aj výrobu komponentov.

Budúce modely by mali stáť najmenej okolo 1 milióna jenov (10.025 eur). Firma podľa Funa neplánuje vstupovať do mimoriadne lacného segmentu s autami v cene okolo 500.000 jenov. Poprel tak informácie denníka Asahi, podľa ktorého Toyota pracuje na modeli za zhruba 500.000 jenov pre indický trh a ktorý by sa mal začať predávať približne od roku 2016.

26.05.2012 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...