1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Spotrebitelia uprednostnia malé automobily

VW_TOUAREGBratislava - Na základe prieskumu spoločnosti Ernst & Young uskutočneného medzi viac než 300 riaditeľmi európskych automobilových spoločností v júli 2011, očakávali manažéri európskeho automobilového priemyslu v nasledujúcom období nárast tržieb, najmä vďaka zvyšujúcemu sa dopytu v krajinách BRIC a vo východnej Európe.
Hodnotenia respondentov z Talianska alebo zo Španielska sú v porovnaní s ich britskými či francúzskymi kolegami opatrnejšie. Nemecko bude podľa respondentov vedúcim svetovým lídrom aj v budúcnosti – čo sa týka inovácií, kvality výrobkov aj produktivity. Čína a India ho predstihli iba v prípade hodnotenia výrobných nákladov. Prieskum ďalej ukázal, že na masové používanie elektromobilov si budeme musieť počkať ešte minimálne desať rokov.

Čo sa týka vývoja tržieb v období nasledujúcich 12 mesiacov, 71 % opýtaných očakáva, že sa zvýšia ich tržby v Číne (štvrtina dokonca uvádza, že sa zvýšia výrazne). Nárast dopytu vo východnej Európe predpokladá 57 % respondentov, dobré sú aj odhady pre Rusko (52 %) a Indiu (51 %). Naproti tomu v Taliansku očakáva každý tretí respondent v najbližšom období zhoršenie. Najpesimistickejšie vyhliadky má severoamerický trh, kde vo výrazný nárast predajov dúfa len 5 % oslovených manažérov, kým celých 12 %, naopak, počíta s jeho značným poklesom.

"Prvý polrok roku 2011 bol pre európskych výrobcov automobilov veľmi dobrý, ďalší vývoj však treba vzhľadom na neisté ekonomické podmienky hodnotiť opatrne, napriek tomu sa aj naďalej pozitívne vyvíja napríklad export do krajín východnej Európy a BRIC, a to v segmente malých aj luxusných áut," zhŕňa výsledky prieskumu Tomáš Přeček, partner Ernst & Young pre automobilový priemysel.

Čo sa týka vyhliadok predaja nových automobilov v jednotlivých triedach, najlepšie sa budú podľa účastníkov prieskumu predávať malé autá. Rast tržieb pri nich vidí optimisticky 78 %, pri autách strednej triedy predpokladá nárast tržieb 64 % a vo vyššej triede 52 % opýtaných. Názory na vývoj tržieb z predaja luxusných automobilov sa rozchádzajú. Zatiaľ čo výrazný nárast tržieb v tomto prípade v krátko- a strednodobom výhľade očakáva 19 % oslovených manažérov (čo je najviac v jednotlivých kategóriách), so stagnáciou alebo dokonca poklesom tržieb počíta 29 % respondentov.

Vyše polovica oslovených manažérov (52 %) sa domnieva, že elektromobily sa začnú masovo predávať najprv v Európe (vedie predovšetkým Nemecko), potom budú nasledovať Čína (39 %) a Japonsko (37 %). Čo sa týka časového horizontu ich masového používania, stanoviská respondentov sa výrazne líšia. Kým 9 % oslovených predpokladá, že to bude už do štyroch rokov, 19 % očakáva rozvoj masového trhu až po roku 2025.

Medzi najvýznamnejšie faktory, ktoré podľa názoru účastníkov prieskumu zabraňujú rýchlejšiemu rozšíreniu elektromobilov, patria "obmedzený sortiment", čo sa týka vyrábanej triedy automobilov s týmto pohonom (65 %), "malý počet nabíjacích staníc" (57 %), "vysoká cena" (55 %) a takisto "nevhodnosť na bežné používanie – napríklad krátky dojazd" (30 %).

Prieskum uskutočnila spoločnosť Ernst & Young medzi 307 európskymi automobilovými spoločnosťami – konkrétne v Českej republike, vo Francúzsku, v Taliansku, Maďarsku, Nemecku, Španielsku, Rakúsku, Rusku, na Slovensku, v Poľsku, Portugalsku a vo Veľkej Británii. Prieskum prebehol formou telefonického interview, ktoré pre spoločnosť Ernst & Young realizoval nezávislý inštitút Valid Research (Bielefeld), zameral sa najmä na súčasnú ekonomickú situáciu v odvetví a na obchodné očakávania v budúcnosti.

11.10.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...