Rozhodnutie o odchode automobilky by bolo superiracionálne riešenie
- Podrobnosti
- Kategória: Automobilový priemysel
Bratislava - Pri diskusiách o tom, či sa niektorá z automobiliek pôsobiacich v SR nechystá zo Slovenska odísť, sa prezident Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR Jozef Uhrík podľa svojich slov "vždy musí smiať".
"Na odchod veľkých automobiliek zo SR nevidím dôvod, poznám myslenie ich manažérov. Zatiaľ im Slovensko ponúka veľmi priaznivé podmienky voči iným lokalitám v Európe. Takéto úvahy považujem za iracionálne, aby sa niekto takto rozhodoval," uviedol dnes Uhrík pre TASR v Bratislave pri príležitosti konania konferencie Strojárstvo 2011 – stav a perspektívy.
Pripustil, že "sa to môže stať u niektorého z malých subdodávateľov automobiliek, kde presun výroby nie je taký komplikovaný". Uhrík odchod vylučuje u veľkých automobiliek, ktoré sú podľa neho dnes nielen fabrikami produkujúcimi modely áut, ale aj výrobcami komponentov, detailov nielen pre seba, ale aj pre ostatných. "Napríklad vo Volkswagene sú to prevodovky, v závode KIA sú to motory," spresnil.
"Toto ma vedie k tomu, že rozhodnutie o odchode automobilky zo SR by bolo superiracionálne riešenie, keby sa niektorí z manažérov rozhodoval takto. Aj keď niektorí politici v niektorých krajinách by si to možno želali, tá realita je však kdesi inde," dodal.
Konštatoval, že automobilový priemysel je v súčasnosti "z toho najhoršieho von. Skôr sa dnes dostávame do situácie, ako riešiť problémy, aké boli v roku 2007, teda zabezpečiť dostatok pracovníkov pre dynamický rozvoj odvetvia".
"My na Slovensku máme svojím spôsobom to šťastie, že máme tri automobilky, z ktorých každá má inú filozofiu. Čo je však dôležité, tie tri automobilky so sebou pritiahli tri rodiny subdodávateľov. Ich subdodávatelia sa v súčasnosti už vzájomne prelínajú, jeden robí pre dve automobilky, niektorí robia dokonca pre tri automobilky. Pre subdodávateľov to znamená, že nie sú viazaní na jedného odberateľa, na jeden produkt a ani nie sú viazaní na výbeh respektíve nábeh nových modelov áut. Subdodávateľ si tak môže prakticky svoju výrobnú filozofiu koordinovať za oveľa priaznivejších podmienok," dodal prezident ZAP SR.
21.10.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
V prvom kvartáli vybavilo popradské letisko o 60 %…
Category: Doprava
Poprad - V prvom kvartáli tohto roka vybavilo popradské letisko o 60 % viac cestujúcich ako vlani. Vedenie na s…
Adient ruší pracovné miesta v Európe, presúva ich…
Category: Automobilový priemysel
New York/Dublin - Spoločnosť Adient, dodávateľ sedadiel pre automobilky v pondelok oznámila, že v snahe znížiť…
Honda plánuje investovať v Brazílii do konca desať…
Category: Automobilový priemysel
Brazília - Japonská automobilka Honda plánuje do konca tohto desaťročia investovať v Brazílii v prepočte viac n…
Produkcia priemyslu aj výrobné ceny v Poľsku v mar…
Category: Hospodárstvo
Varšava - Priemyselná produkcia v Poľsku aj výrobné ceny v marci 2024 klesli. Oznámil to v pondelok štatistický…
V prvom štvrťroku 2024 sa na elektronickom mýte vy…
Category: Doprava
Bratislava - V marci prostredníctvom komplexnej služby elektronického výberu mýta vybrala spoločnosť SkyToll pr…
Pripojte sa: