1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Predaj áut PSA Peugeot Citroën klesol v roku 2011 o 1,5 %

peugeot-citroen-logoParíž - Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën zaznamenala za rok 2011 pokles predaja áut o 1,5 %, keď ani zvýšený dopyt po jej produktoch na reformujúcich sa trhoch nepomohol vykompenzovať prepad predaja v krízou zasiahnutej Európe.

Spoločnosť, ktorá je po nemeckom Volkswagene druhou najväčšou automobilkou v Európe, oznámila, že v minulom roku predala 3,5 milióna áut. V roku 2010 to bolo vyše 3,6 milióna vozidiel.

V Európe klesol objem predaja o 6,1 %, čo pre spoločnosť znamenalo zníženie podielu na tomto trhu o 0,9 %. Problémy na kľúčovom európskom trhu nedokázal vykompenzovať ani rast predaja v Rusku, Latinskej Amerike alebo Číne. V Latinskej Amerike predala automobilka o 10,6 % viac áut, v Číne o 7,6 % a v Rusku až o 34,8 %.

Čo sa týka špekulácií o možnom prepojení s talianskou automobilkou Fiat, nedávno vymenovaný riaditeľ značiek Frederic Saint-Geours uviedol, že podmienky na prípadnú dohodu s ďalšou automobilkou nie sú momentálne priaznivé. "Na tento typ aliancie je potrebné splniť určité podmienky," povedal Saint-Geours.

Šéf Fiatu Sergio Marchionne začiatkom tohto týždňa povedal, že európsky automobilový priemysel potrebuje konsolidáciu, aby dokázal čeliť súčasným nepriaznivým podmienkam a neistote na trhu, ktorý je presýtený a v tomto roku nebude mať žiadny, nanajvýš iba minimálny rastový potenciál.

16.01.2012 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

Súvisiace články:

PSA Peugeot Citroën očakáva za 2. polrok prevádzkovú stratu 405 mil. eur

Automobilka PSA Peugeot Citroën výrazne znížila ziskovú prognózu

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...