1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Devínska Nová Ves chce od Volkswagenu štvrtú bránu

volkswagen logo2Bratislava - K tretej vstupnej bráne, ktorú stavia Volkswagen v bratislavskej Devínskej Novej Vsi, vydala negatívne stanovisko mestská časť aj mesto. "Bol som prekvapený rozsahom prác, ktoré sa začali na čierno. Povedali sme nie, lebo to nie je v súlade s územným plánom. Napriek tomu tam prebiehajú veľmi intenzívne stavebné práce," povedal pre médiá minulý týždeň primátor Bratislavy Milan Ftáčnik. Od Volkswagenu chce ďalšiu bránu na inom mieste.

Ako pre TASR uviedol hovorca spoločnosti Vladimír Machalík, stavba tretej brány je reakciou na dlhoročné požiadavky mesta a mestskej časti, aby sa riešila doprava na ulici Jána Jonáša. "Vďaka tretej bráne bude denne zhruba 700 nákladných vozidiel prechádzať priamo z priemyselného parku Küster do závodu Volkswagenu," vysvetlil s tým, že keďže pôjdu priemyselnou zónou a po kratšej trase, výrazne odľahčia premávku.

Na margo stavebných prác bez povolenia Machalík pripomenul, že spoločnosť požiadala o dodatočné povolenie stavby v zmysle stavebného zákona. "Posudzovali sme prínos, ktorý má pre ekonomiku Slovenska, aj prínos pre Bratislavu. Vedeli by sme hľadať riešenie pre dočasné povolenie tejto stavby s tým, že Volkswagen by mal hľadať ďalšie možnosti prepojenia," poznamenal.

Ftáčnik je presvedčený, že štvrtá brána je riešenie, ktoré treba zvoliť. "Volkswagen je pripravený sa zaviazať, že v horizonte dvoch rokov vybuduje štvrtú bránu, ktorá by bola naviazaná na diaľnicu a znamenala by podstatne kratší výjazd z priestoru fabriky," vysvetlil s tým, že ten čas musí byť taký, aby bolo možné proces skontrolovať. Dovtedy by podľa neho tretia brána mohla fungovať ako dočasná stavba. "Nie je možné ju povoliť ako trvalú." Podľa hovorcu spoločnosti je zatiaľ priskoro sa k štvrtej bráne vyjadrovať, keďže sa stále buduje tretia.

Podľa starostu mestskej časti Milana Jambora je téma rozširovania parku pre obyvateľov pomerne citlivá a je ťažké, aby prišlo k úplnej zhode. "Snažíme sa to nastaviť tak, aby rozšírenie závodu čo najmenej pocítili naši občania, budujeme nárazníkové zóny zo zelene. Pochopiteľne, že sa to nedá úplne eliminovať," povedal pre TASR.

Devínskonovovešťanke Marte sa nápad štvrtej brány nepáči. Počas štvrtkovej (15.3.) verejnej diskusie poznamenala, že dočasné stavby na Slovensku sú večné. "Spoločnosť má dosť veľké zisky na to, aby zainvestovala do brány zo severnej strany, aby neškodila ľuďom, ktorí tam v tesnej blízkosti bývajú. V tej časti sú prekročené hladiny hluku a táto brána tam zase navedie ďalšiu kamiónovú dopravu. Býva tam množstvo mladých rodín s malými deťmi. Veď buďme ľudia," vyzvala.

Podľa Ftáčnika má Volkswagen isté záväzky voči obyvateľom, avšak nie je ľahké zastaviť procesy, ktoré v podniku sú. "Predpokladám, že by to mohlo mať vplyv na nás všetkých. Ak sa zastaví rozsah výroby, ktorý má zabezpečovať Volkswagen, zastavia sa ekonomické toky, ktoré sa týkajú exportu. Ten podnik je tak veľký, že to musíme brať do úvahy," vysvetlil počas diskusie občanom.

21.03.2012 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...