1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Automobilka Nissan dosiahla najvyšší podiel na európskom trhu vo svojej histórii

nissan_logo_smallRolle - Nissan je za mesiac september najväčšia ázijská značka v Európe

Rekordný podiel na európskom trhu vo výške 4,2 % (nárast o 0,9 % oproti roku 2010) - Historicky najvyšší septembrový predaj vo výške 73 713 vozidiel (nárast o 31 % oproti roku 2010)  - Doterajší predaj za rok 2011 vo výške 521 000 vozidiel (nárast o 29 % oproti roku 2010) - Crossover JUKE zaznamenal najväčší mesačný objem predaja Spoločnosť Nissan dnes oznámila, že sa jej podarilo dosiahnuť doteraz najvyšší podiel na európskom trhu, čím prekonala 16 rokov starý rekord. 

Vďaka silnému výkonu na všetkých kľúčových trhoch Nissan v septembri dosiahol celkový trhový podiel v rekordnej výške 4,2 %, čo je takmer o celý percentuálny bod viac ako v roku 2010. Ich doteraz najvyšší podiel na trhu predstavoval 4,1 % z augusta 1995.

Z hľadiska predaja rekordný mesiac je dôkazom toho, že spoločnosť je na najlepšej ceste naplniť jednu z výziev obsiahnutých v strednodobom pláne spoločnosti pod názvom "Nissan Power 88", ktorého cieľom je urobiť z automobilky Nissan do roku 2016 najväčšiu ázijskú značku v Európe.

V septembri 2011 predala automobilka Nissan na európskych trhoch 73 713 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast takmer o 17 500 vozidiel). Na vysokých predajných číslach má podiel predovšetkým crossover Qashqai (23 000 predaných vozidiel) a JUKE (viac ako 14 000 predaných vozidiel).

K rekordnému predaju výrazne prispela aj široká škála SUV, predovšetkým v Barcelone vyrábaný Pathfinder, ktorého predaj sa medziročne zvýšil až trojnásobne, pick-up Navara, tiež vyrábaný v Španielsku, ktorého predaj sa zvýšil o 44 % a X-TRAIL, ktorého predaj sa zvýšil o 14 % (predalo sa ho takmer 3000 kusov). K dnešnému dňu spoločnosť Nissan na európskych trhoch predala približne 521 000 automobilov, čo je viac ako o 117 000 vozidiel viac, ako v rovnakom období minulého roka.

K najlepším trhom za september patrila Veľká Británia s viac ako 19 000 predanými vozidlami a Rusko s viac ako 13 000 predanými vozidlami a 5,5-% podielom na trhu. Vo Veľkej Británii, Rusku a Španielsku zostáva Nissan najväčším japonským výrobcom.

Všetky kľúčové trhy v regióne zaznamenali v porovnaní s minulým rokom veľmi silný mesiac. Predaj vo Francúzsku stúpil o 19 %, v Španielsku o 29 %, v Nemecku o 47 % a v Taliansku o 60 %.

Guillaume Cartier, viceprezident spoločnosti Nissan pre predaj v Európe, uviedol: "Minulý mesiac sa nám výnimočne darilo vo všetkých segmentoch a na všetkých našich trhoch. Nielen že sa nám podarilo prekonať náš doterajší rekordný trhový podiel, ale dosiahli sme aj najvyšší septembrový objem predaja, čím sme prekonali všetkých ostatných ázijských výrobcov v regióne.

Keď sme v júni predstavili náš plán "Nissan Power 88", vedeli sme, že naša ambícia etablovať Nissan na európskom trhu ako najväčšiu ázijskú značku, sa bude týkať každého a jedného zamestnanca spoločnosti. Aj keď si plne uvedomujeme, že nás ešte čaká veľký kus práce, septembrové výsledky a náš doterajší výkon v roku  2011 predstavujú obrovský krok k naplneniu tejto výzvy.

V najbližších rokoch budeme pokračovať v agresívnej expanzii na európsky trh, na ktorý uvedieme ešte inovatívnejšie a na zákazníka orientované modely."

Prvým z týchto nových modelov bude moderná veľká dodávka NV400, ktorá po svojom uvedení na trh koncom tohto mesiaca rozšíri sortiment veľmi dobre prijímaných úžitkových vozidiel značky Nissan.

Okrem NV400 Nissan plánuje budúci rok uviesť na trh aj plne elektrickú malú dodávku s nulovými emisiami, ktorá ešte viac podporí expanzné plánu spoločnosti a zdôrazní jej záväzok stať sa jednotkou na trhu s vozidlami s nulovými emisiami.

TOP 5 NAJVÄČŠÍCH EURÓPSKYCH TRHOV ZA SEPTEMBER

    TRH                              SEPTEMBER 2011        VARIANCE VS 10
    VEĽKÁ BRITÁNIA                19,138                         + 16 %
    RUSKO                               13,125                         + 35 %
    NEMECKO                           7,949                          + 47 %
    FRANCÚZSKO                     7,369                          + 19 %
    TALIANSKO                         6,443                          + 60 %

TOP 5 NAJLEPŠIE PREDÁVANÝCH MODELOV ZA SEPTEMBER

    MODEL                    SEPTEMBER 2011             VARIANCE VS 10
    QASHQAI (inc +2)            23,334                            + 8 %
    JUKE                                14,707                             + 562 %*
    MICRA                             10,132                             + 5 %
    NOTE                                5,979                              + 33 %
    X-TRAIL                             3,185                             + 14 %

*Model JUKE bol uvedený na trh v septembri 2010. O spoločnosti Nissan v Európe  Spoločnosť Nissan má zo všetkých zámorských výrobcov najrozsiahlejšiu európsku základňu. V oblasti konštrukcie, výskumu a vývoja, výroby, logistiky, predaja a marketingu zamestnáva automobilka v Európe viac ako 12 500 zamestnancov. V minulom roku opustilo výrobné haly vo Veľkej Británii, Španielsku a Rusku viac než 528 000 vozidiel vrátane malých MPV, cenami ovenčených crossoverov, SUV a úžitkových vozidiel. Nissan v súčasnosti v Európe ponúka 24 rozmanitých a moderných produktov a je na dobrej ceste stať sa najúspešnejšou ázijskou značkou v Európe.

10.10.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...