1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Sektor luxusu asi čakajú ďalšie akvizície, najbližším cieľom môže byť Ferragamo

lvmh logoParíž/New York - Po tom, ako svetový francúzsky výrobca luxusného tovaru LVMH kúpil taliansku módnu značku Loro Piana, sa mnohí analytici zhodli na tom,

že novými adeptmi na prevzatie by mohli byť ďalšie talianske módne značky, najmä Salvatore Ferragamo a Tod's.

Keď LVMH začiatkom tohto týždňa oznámil kúpu 80-% podielu v Loro Piana, známeho luxusným oblečením z kašmíru, hodnota akcií talianskych módnych spoločností vzrástla. V prípade firiem Salvatore Ferragamo a Yoox uzatvorili akcie na rekordnej úrovni a čo sa týka hodnoty akcií napríklad Brunello Cucinelli a Tod's, tie vzrástli o 4,5 %, respektíve o 2,8 %.

Analytici zo spoločnosti Equita Sim predpokladajú, že nasledujúcimi akvizičnými cieľmi budú s najväčšou pravdepodobnosťou výrobcovia luxusnej obuvi Ferragamo a Tod's. Nasledovať by mohli internetový obchod Yoox a Brunello Cucinelli, konkurent firmy Loro Piana.

K najaktívnejším kupcom by mali podľa spoločnosti Sanford C. Bernstein & Co. patriť spomínaný najväčší výrobca luxusného tovaru na svete LVMH a spoločnosť Kering, vlastník značky Gucci. Dôvodom je spomaľovanie tempa rastu ich tržieb. Napríklad LVMH očakáva, že tento rok dosiahne najslabší rast tržieb od roku 2009.

Na druhej strane, talianskym firmám by akvizícia mohla pomôcť získať dostatok financií na potrebnú expanziu. "Očakávame nástup akvizícií v sektore luxusu," povedal Milton Pedraza, šéf poradenskej spoločnosti a spoločnosti pre prieskum trhu Luxury Institute. Ako dodal, tieto firmy majú vysoké ziskové marže, no potrebujú kapitál na otvorenie nových obchodov vo svete a aj znalosti na expanziu. A potrebné peniaze majú práve spomínané konglomeráty, dodal.

19.07.2013 (TASR - Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI