1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Unilever zvažuje predloženie vyššej ponuky na kúpu spotrebiteľskej divízie GSK

unileverLondýn Výrobca spotrebiteľského tovaru Unilever zvažuje predloženie vyššej ponuky na kúpu spotrebiteľskej divízie spoločnosti GlaxoSmithKline (GSK) potom, čo odmietla jeho ponuku vo výške 50 miliárd libier (59,87 miliardy eur).

Farmaceutická spoločnosť GSK, ktorá je vlastníkom značiek ako zubná pasta Sensodyne či vitamínový doplnok Emergen-C, cez víkend potvrdila, že odmietla ponuku Unileveru na kúpu jej spotrebiteľskej divízie.

Unilever však považuje túto akvizíciu za strategicky výhodnú. „Akvizícia by vytvorila rozsah a platformu rastu pre kombinované portfólio v USA, Číne a Indii s ďalšími príležitosťami na iných rozvíjajúcich sa trhoch,“ uviedol koncern a poukázal tiež na synergie v oblasti starostlivosti o ústnu dutinu a vitamínových doplnkov.

Podľa GSK ponuka Unileveru „zásadne podhodnotila“ jeho spotrebiteľskú divíziu. Dodala, že sa bude držať svojho pôvodného plánu uvedenia divízie na burzu v tomto roku.

Spotrebiteľská divízia GSK, v ktorej má americká farmaceutická spoločnosť Pfizer 32-% podiel, má ročné tržby takmer 10 miliárd GBP.

Spoločnosť Unilever medzitým rokovala s bankami o dodatočnom financovaní potenciálnej vyššej ponuky, tvrdia zdroje oboznámené s touto záležitosťou.

Unilever zároveň uviedol, že akékoľvek veľké akvizície budú sprevádzané odpredajom podnikov alebo značiek s nižšou maržou, pričom naznačil, že predaj sa bude týkať aj potravinárskych podnikov, vrátane značiek zmrzliny Ben & Jerry's a Magnum.

GSK plánuje odčleniť spotrebiteľské značky, ale akcionári vrátane Elliott Investment Management tlačia na výkonnú riaditeľku Emmu Walmsleyovú, aby namiesto toho zvážila ich predaj.

Unilever zatiaľ neprijal konečné rozhodnutie o zvýšení ponuky, uviedli zdroje.

25.01.2022 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...